dimarts, 11 de maig del 2010

La Mussara- Capafonts Espectacular

08-05-2010 Avui fem un itinerari molt atractiu en el que trobem bastants llocs per veure. Tenim un dia clar i solejat pel matí i mig encapotat al mig dia.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus, agafem el desviament direcció a Falset i quant acaba l'autovia sortim a la dreta per la carretera de Maspujols i Vilaplana. Pugem el Coll de La Mussara, al arribar dalt anem a la dreta direcció La Febró i La Mussara. Deixarem el cotxe a l'entrada del creuament de la Mussara, hi ha una gran esplanada a la dreta.
La Mussara- Coll de la Tina- Font Nova- Cova del Grèvol- La Foradada- Capafonts- Font de la Llúdriga- Cova de Gralles- Pont de Goi- Creu Trencada- Coll de la Tina- La Mussara.
08:37 (0'0km) 965m.- Sortim per la carretera direcció a Mont-ral, als 100m, al arribar a la primera corba, agafem un senderó que puja bastant empinat, al començament es de pedres i després més boscos.
08:45 (0'4km) 1024m.- Arribem a un camí ample on trobem un indicador que no ens indica la nostra direcció. Nosaltres hem d'anar pel camí del mig que ens ve de cara. Hi ha un petit pal que escrit a ma posa Capafons. Al començament es camí i després senderó que va pel mig del bosc molt agradable i fresc. S'ha d'anar en compte de seguir unes marques blanques ja que es perdedor.
Camí de Capafonts
09:03 (1'8km) 995m.- Sortim del bosc i tenim una pujada per roques sense dificultat, crestegem una mica i per un senderonet arribem al coll de la Tina.
09:13 (2'3km) 1042m.- Coll de la Tina, veiem els Motllats, seguim pel camí ampla de l'esquerra i als 100m el deixem per un camí menys marcat que surt a la dreta. Ens dirigim recta cap a la Font Nova.
Desviació del camí cap a la Font Nova
09:27 (3'2km) 993m.- Arribem a la Font Nova. Hi ha un creuament de tres camins, agafem el de la dreta (anem trobant indicadors), seguim direcció Capafonts i la Cova del Grèvol.
09:47 (4'7km) 985m.- Estem al Comellar de l'Abeurada, seguim l'indicador cap a la esquerra.
09:51 (5'0km) 970m.- S'acaba el camí ample i baixem per un senderó trencat i pedregós.
09:55 (5'2km) 968m.- Arribem a la Cova del Grèvol, parem una estona per veure-la. Seguim pel senderó.
Cova del Grèvol
10:14 (6'0km) 938m.- Creuament de camins, Portell de la Mariàngela a la dreta i la Foradada i Capafonts a l'esquerra, baixem fort per un sender pedregós.
10:23 (6'4km) 87m.- Arribem a la Foradada, forat a la roca per on es veu Capafonts al fondo, i per on passem per anar-hi. D'aquí una baixada primer forta i després suau fins a la carretera.
La Foradada de Capafonts
10:41 (7'6km) 696m.- Arribem a la carretera, anem direcció al poble, podem agafar diversos senderons que la travessen fins arribar-hi.
10:50 (8'2km) 753m.- Estem a Capafonts, parem a esmorzar.
11:28.- Sortim del poble, baixem recta a la dreta per unes escales fins una pista i per un sender recta fins el camí del riu on hi ha un indicador. Agafem cap a la Mussara per la Font de la Llúdriga, seguim un camí ample fins arribar a una cadena, al passar la cadena anem per un senderó que surt per la esquerra i que va prop del riu.
Font de la Llúdriga
12:07 (10'3km) 767m.- Font de la Llúdriga, lloc molt maco amb basses d'aigua, cascades i una zona verda frondosa. Anem arrere 150m i on hi ha un cartell agafem un senderó, amb molta pendent, que puja direcció a la Mussara i la Cova de les Gralles.
12:20 (10'9km) 846m.- Trobem un cartell on ens indica Pont de Goi i Cova de les Gralles, ens dirigim cap a la cova. Passem per un senderó i una escletxa entre mig de les roques per arriba-hi.
Cova de les Gralles des de dins
12:27 (11'4km) 853m.- Cova de les Gralles, lloc espectacular amb una cascada de 50m, un gran toll i aigua per tot arreu, i amb una ressonància important. Per tornar es recomana tornar pel mateix lloc fins el cartell. Nosaltres hem anat cap a la esquerra, hem seguit les roques i hem vist diverses coves més petites molt maques, però era un camí de porcs senglars (acotar el cap i tirar endavant), al final hem tingut que grimpar per unes roques, una mica perillós i poc recomanable.
12:56 (12'3km) 903m.- Empalmem amb el camí que pujàvem de baix i va cap al Pont de Goi i La Mussara.
13:03 (12'6km) 923m.- Indicador, agafem cap al Pont de Goi.
Pont de Goi
13:08 (12'8km) 973m.- Pont de Goi, es un pont de pedra natural on el camí passa per dins i després puja pel damunt. Seguim el camí fins un indicador on ens desviem cap a la Creu Trencada.
Creu Trencada
13:26 (14'0km) 1009m.- Creu Trencada, monument gran de pedra i ferro. Ara seguim el GR.
13:42 (15'0km) 1030m.- Arribem al Coll de la Tina on deixarem el GR a l'esquerra i seguirem el senderó pel que hem pujat a l'anada. Crestegem una mica i tornem a baixar per les roques fins arribar al bosc, seguim pel camí i sender altra vegada fins arribar al cotxe.
Senderó inicial i final
14:15 (17'5km) 953m.- Arribem al cotxe i donem per acabada la bonica excursió.

Distància: 17,5 km
Desnivell: 820 m
Dificultat: Mitja
Temps total: 5:38 h
Temps en Moviment: 4:31 h

Nota: Per tornar de la Cova de les Gralles s'ha de fer pel mateix camí que hem anat. La excursió s'ha de fer en temps, ja que hi han molts llocs bonics per veure. Per esmorzar hem tardat 35’ més.

Punts d’interès:
Font Nova: en aquesta època baixa aigua fresca i abundant.
Cova del Grèvol: Coves rocoses poc fondes però curioses.
La Foradada de Capafonts: El camí passa pel mig i es veu el poble al fons.Capafonts: Poble bonic.
Font de la Llúdriga: Lloc amb basses cascades i aigua abundant.
Cova de les Gralles: Cova ampla impressionant, ho es més si es puja dalt, i si es veu de dins a fora.
Pont de Goi: Formació rocosa, Pont Natural.
Creu Trencada: Monument de pedra amb creu de ferro.