dijous, 13 de maig del 2010

Prades circular

24-04-2010 Aquesta ruta circular per Prades recorre bastants espais atractius amb bones vistes i llocs curiosos. Fem una ampliació de la ruta fent un bucle per la zona dels Pics per allargar-la, en temps i distància, per preparar-nos per fer Carros de Foc. Agafem un bon dia a finals d'abril, solejat i no massa calorós.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus i seguim per la circumval•lació direcció Falset. A la cruïlla de les Borges l'agafem a la dreta, pujant el Coll d'Alforja seguim cap a Cornudella, després Albarca on trobem el desviament cap a Prades. Aparquem al centre del poble.
Prades- Ermita de l'Abellera- Tossal de la Baltasana- Casa Forestal el Tillar- Font del Pagès- Prades.
08:17 (0'0km) 954m.- Sortim del poble pel carrer principal que surt de davant del Arc de la plaça del poble. Al final del carrer hi ha una creu on hem de girar a la dreta i seguir el camí asfaltat fins d’urbanització Cota Mil. (Es millor al sortir de davant de la plaça fer-ho pel camí de la dreta i anar direcció a l'ermita de S. Antoni seguint el senderó que va cap a S. Roc i l'Abellera).
08:29 (1'1km) 957m.- Al sortir de d’urbanització hi ha u camí a la dreta on indica Roca Foradada, l'agafem.
Camí de la Roca Foradada
08:38 (1'8km) 956m.- Deixem el camí principal per un senderó a la dreta, no es veu gaire. Va pel bosquet, travessa un pont de fusta i puja fins arribar al camí de S. Roc que ve de Prades.
08:50 (2'5km) 1016m.- Ermita de S. Roc. Cruïlla de 4 camins, agafem el camí que ve recta per fer el bucle i anar cap els Pics. Seguim el camí principal i donem la volta al Turó 1100m. Anem baixant per l'altra banda on tenim unes bones vistes de Prades.
09:21 (5'7km) 1025m.- Deixem el camí principal i girem a la esquerra fins arribar a una esplanada. Aquí hem de baixar unes pedres i passar a un camí que va per l'altra costat del barranc. Seguim per un camí que ens portarà altra vegada fins l'ermita de S. Roc.
Camí del Coll de S. Roc
09:41 (6'6km) 1013m.- Estem a l'Ermita de S. Roc, anem cap a l'Ermita de l'Abellera.
09:50 (7'1km) 990m.- Arribem a l'Ermita de la Mare de Déu de l'Abellera. Des de la mateixa ermita hi ha un senderó impressionant que baixa i passa per sota tocant a la roca, va per la Roca dels Corbs i arriba al Pla de les Freixes, des de aquí hi ha una bona vista de la vall. Seguim el camí fins a un creuament de camins on anem per la dreta.
Senderó per baix de l'Abellera
10:34 (10'0km) 1050m.- Coll del Serafí, seguim recta baixant una mica i als 70m trobem un senderonet que puja molt a la dreta que va cap el Pla del Ganxo.
10:49 (11'1km) 1137m.- Arribem a un camí on baixarem fort, a la dreta, per una pista que va cap al Coll de la Font del Dineral.
Camí de la Font del Dineral
11:10 (12'8km) 1156.- Trobem una cantera travessem un pas d'aigua i uns tubs, i pugem per un senderó 200m, al arribar dalt deixem el camí principal per desviar-nos cap a la dreta per un sender poc marcat.
11:22 (13'4km) 1130m.- Arribem al camí principal GR-171 que ve de Poblet, girem a l'esquerra (no arribem a la Font del Mas d'en Pagès), i seguim fins a un sender que puja pel mig del bosc que ens connecta amb les Coves del Pere.
11:31 (14'2km) 1142m.- Senderó a l'esquerra pel mig del bosc.
Coves d'en Pere
11:41 (14'8km) 1159m.- Arribem a les Coves del Pere. Seguim per la pista, tornem a arribar al GR i ens dirigim a la esquerra cap al Tossal de la Baltasana.
11:58 (16'0km) 1203m.- Tossal de la Baltasana, punt més alt de la Zona. Per baixar seguim recta pel GR i anem per l'altra verten de la muntanya.
12:25 (16'7km) 1098m.- Baixem fins el Coll del Bosc. A partir d'aquí hi ha un sender pel que continuem baixant direcció cap el Tillar.
12:40 (17'8km) 910m.- Estem a punt d'arribar a la pista ampla, abans de baixar les escales anem a la dreta pel camí dels Enginyers, un senderó que puja serpentejant fins la Font del Mas d'en Pagès.
13:16 (20'4km) 1137m.- Font d'en Pagès. Arribem a la pista ampla GR i anem a la dreta. Seguim la pista passem per sota del Tossal i per la font de l'Obis arribem altra vegada Coll del Bosc.
13:33 (21'8km) 1079m.- Des del Coll del Bosc agafem ara la pista que va cap a Prades seguin el GR.
Senderó GR que baixa a Prades
13:44 (22'8km) 1048m.- Anem en compte ja que hem de seguir recta pel GR (la pista gira a l'esquerra) anem a parar a un senderó recargolat, pedregós i molt bonic. Al final per pista ampla anem fins a Prades.
14:10 (24'9km) 944m.- Arribem a Prades i donem per acabada l'excursió.

Distància: 24'5 km.
Dificultat: Alta (per la distància).
Temps total: 5:53 h.
Temps en moviment: 5:35 h.

Nota: La ruta es pot fer a la mida ja que hi han diversos llocs per retallar.
El bucle des de l'ermita de S. Roc pels Pics es pot retallar 4'1 km.
Des de el Coll de Serafí es pot anar directa cap a les Coves d'en Pere retallant 4'7 km., però s'han d’afeixi 1'2 km. de l'altra pista, es més plana i fàcil, per lo tant 3'5km menys
Al arribar al Tossal es baixa al Coll del Bosc i es pot anar cap a Prades i no baixar al Tillar, retallant 5'3 km..
Això entre d'altres opcions.

Punts d’interès:
Ermites de S. Antoni i S. Roc: ermites tancades. Petites ermites tancades.
Els Pics: Bones vistes, al baixar es pot anar a la Foradada.
Ermita de la Mare de Déu de l'Abellera: Incrustada a la roca i amb vistes impressionants al barranc de l'Abellera.
Roca dels Corbs: Roques erosionades amb formes especials.
Coves d'en Pere: Grans i atractives.
Tossal de la Baltasana: Punt més alt. Es veu fins el Pirineu amb dies clars.
Casa Forestal del Tillar
Font d'en Pagès: Raja tot l'any. Igual que la font de 'Obis.
GR: Senderó de baixada a Prades molt atractiu, boscos i amb formacions rocoses particulars.