divendres, 11 de juny del 2010

Les Masies de Poblet- Els Cogullons per la Pena circular

06-03-2010.- Bonica ruta circular per les Muntanyes de Prades, recorrent molts racons típics i senderons boscosos, amb bones vistes i natura a dojo.
Ens atrevim a fer ja més de 20 km., amb un desnivell considerable per anar provant la nostre condició física.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus. Abans d'arribar agafem el desviament a la dreta per la carretera de Montblanc. Sense entrar-hi seguim direcció Lleida. Als 4 km. passat Montblanc agafem un desviament a la dreta, passa per sota la carretera general, cap a l'Espluga de Francolí. A la sortida del poble anem direcció Poblet, agafem la carretera de dalt que passa per les Masies. Només passar les Masies, als 300 m., on hi ha el primer tomb a la dreta hi trobem un entrador, amb una esplanada de terra i amb una caseta de fusta d'informació turística. Aquí deixem el cotxe.
Caseta d'informació al costat de les Masies- Pista de la Pena- Camí de la Pedrera- Pista- Matarrucs- Roques Roges- Font del Deport- Mirador de La Pena- GR 171-4- Coll de La Mola- Clot del Llop- Refugi dels Cogullons- Bosc del Guerxet- Coll de la Mola- Mirador de la Pena- Senda del Colom- Pista fins les Masies.
08:09 (0'0km) 494m.- Sortim del aparcament del costat de les Masies on hi ha una caseta d'informació turística. Agafem la Pista que surt per darrera direcció la Pena.
08:15 (0'4km) 526m.- La pisa fa un tomb rodó a dretes, nosaltres seguim recta pel camí de la Pedrera, està marcat de GR. Es un senderó estret bonic i emboscat.
08:52 (2'3km) 748m.- Trobem una carbonera antiga, seguim pel senderó fins trobar la pista.
08:57 (2'8km) 799m.- Arribem a la pista la seguim a l'esquerra, podem trencar per un senderó que puja fort per darrera del pou de gel.
09:00 (2'9km) 819m.- Al mig del primer tomb tancat cap a la dreta surt un sender pla que posa Matarrucs, l'agafem.
Continuació del sender de Matarrucs
09:04 (3'2km) 817m.- Trobem un sender que baixa, es el Matarrucs, nosaltres seguim recta i bastant pla pel mig del bosc fins les Roques Roges. El sender gira a la dreta fins trobar un camí.
Sender de Roques Roges
09:19 (4'1km) 626m.- Deixem el camí pujant fort a la dreta fins arribar a la pista ampla que ve de la Trinitat.
Vistes dels Pirineus nevat
09:26 (4'5km) 889m.- Arribem a la Font del Deport. Del costat de la font surt un sender que puja cap al Mirador de la Pena.
09:34 (4'5km) 958m.- Hem arribat al Mirador de la Pena, seguim pujant pel senderó.
09:40 (5'2km) 990m.- Arribem a una cruïlla de camins agafem el de la dreta, seguim pujant. Després tornarem pel de davant.
09:47 (5'8km) 1022m.- Arribem a una pista la seguim a l'esquerra fins el Coll de la Creu de l'Ardit.
09:51 (6'2km) 1008m.- Coll de la Creu de l'Ardit, agafem el senderó que surt per la dreta, hi ha un pal indicador, es GR.
10:11 (7'5km) 1005m.- Arribem al Coll de la Mola. Hi ha un pal indicador, anem a la dreta per la pista.
10:30 (9'2km) 1066m.- Cruïlla que ve dels Cogullons, seguim recta.
10:35 (9'6km) 1103m.- Seguim la pista principal, girem fort a l'esquerra.
10:42 (10'3km) 1097m.- Arribem al Clot del Llop. Hi ha un gran indicador amb molts camins, agafem el de Rojals per els Cogullons, que surt per l'esquerra i avall des de on venim. Es el Gr 171. Als 500m trobem un camí que baixa per l'esquerra, es el que hem passat abans que hem dit que venia dels Cogullons. Seguim recta.
11:03 (11'8km) 1049m.- Hem arribat al Refugi dels Cogullons. Hi han bones vistes, ens seiem una estona i parem a menjar alguna cosa.
11:20 Sortim en direcció per on hem vingut. Als 400m a la dreta trobem una gran llosa de pedra que ens portarà a un senderó, marcat amb GR. Seguim pel sender fins arribar a la pista del Coll de la Mola, anem a la dreta.
Sender Gr dels Cogullons a la Pena
12:55 (14'2km) 1025m.- Cruïlla de camins, hi ha un pal indicador, agafem per la pista de l'esquerra, direcció la Pena.
13:18 (16'2km) 1019m.- Arribem al Coll de la Creu de l'Ardit. Als 200m agafem un sender a la dreta, GR. El seguim fins el Mirador de la Pena.
13:34 (17'4km) 972m.- Tornem a estar al Mirador de la Pena. Baixem cap a la Font del Deport.
13:43 (17'9km) 911m.- Estem baix la pista, anem a l'esquerra. Als 150m trobem una cruïlla, anem avall per la pista de la dreta.
13:49 (18'3km) 940m.- A la primera corba de la pista a la dreta, trobem un indicador i un senderó que surt recta i baixa fort es la Senda del Colom, l'agafem, anem avall.
14:11 (19'7km) 734m.- Sortim a la pista, anem recta avall a la dreta, hi ha no la deixem fins el lloc de sortida.
14:45 (22'6km) 536m.- Arribem al cotxe i donem per acabada l'excursió.
Distància: 22'5 km.
Dificultat: Mitja
Temps total: 5 h. 37'
Temps en moviment: 5 h. 20'

Punts d'interès:
Camí de la Pedrera
Carbonera: Representació d'una carbonera original.
Pou de Gel
Font del Deport: Aigua bona tot l'any.
Mirador de la Pena: Bones vistes.
Clot del Llop: Punt d'unió de molts camins.
Refugi dels Cogullons: Bon lloc i bones vistes. No està obert tot l'any
Bosc del Guerxet: Sender boscos molt bonic.
Senda del Colom: Senda llarga i ombrívola.