dilluns, 31 de maig del 2010

Rojals- La Bartra- Farena- La Mola d'Estat circular

29-05-2010.- Un bon dia de primavera on s'està bé a l’ombra i fa calor al sol, ens hem trobat per fer una ruta que al final no hem trobat i l'hem tingut que modificar, volíem anar cap a la Bartra baixant per la pista que passa davant el Mas de l'Arlequí i després a mitja baixada trenca cap el barranc del Pirro, però no l'hem pogut trobar, al final de la ruta li hem preguntat a Manel del bar de Rojals i ens ha dit que estava bastant perdut. Tornarem a buscar-lo, ja que fa uns 2 o 3 anys hi varem baixar i era molt bonic, i a més molt directe per arribar a La Bartra.
Però en última instància ha estat genial, pels llocs que hem passat, senderons i camins poc trillats i amb uns panorames espectaculars.
La ruta ha estat de 26'6 km. ja que hem baixat i pujat diverses vegades pel barranc buscant el camí, hem estat 1 h. 50'. Però per descriure-la he retallat el track i l'he fet directe, circular.
Agrairia si algú el coneix i pot indicar-me per on agafar-lo que em fes un comentari.
Com arribar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus, abans d'arribar-hi agafem el desviament direcció Montblanc. A l'entrada de Montblanc hi ha una rotonda, girem a l'esquerra cap a Rojals. Arribem a Rojals i deixem el cotxe on puguem, hi ha molt lloc.
Rojals- GR 171- Barranc del Pirro- La Bartra- Farena- Camí Vell dels Cogullons- Grau del Roquerol- Mas de Mateu- Coll de Viladecabres- Collet de la Cova Fumada- Mola d'Estat- Quatre Termes- Clot del Llop- Coll de la Mola- Rojals.
08:20 (0'0km) 986m.- Sortim de Rojals pel camí que hi ha al final del poble. Seguim les marques del GR 171 cap els Cogullons. Passem la cruïlla del Mas de l'Arlequí i seguim recta.
08:37 (1'3km) 932m.- Estem en un senderó estret i boscos, deixem el GR i girem a l'esquerra per un camí que baixa fort molt bonic i emboscat.
Senderó cap a La Bartra
08:51 (2'0km) 828m.- Travessem una pista i seguim baixant per un senderó.
08:56 (2'3km) 768m.- Trobem altre vegada la pista, ara l'agafem a la dreta, passem el barranc i pugem direcció La Bartra. A les 09:04 trobem una cruïlla que baixa dels Cogullons. Seguim recta.
La Bartra
09:10 (3'3km) 733m.- Arribem a la Bartra, seguim per la carretera o pel senderó direcció Farena. Passem per davant del Mas de Caret fins arribar a una corba tancada a l'esquerra, el camí segueix recta.
09:27 (4'5km) 637m.- Deixem la carretera. Hi ha un indicador, seguim recta pel camí cap a Farena fins arribar al riu Sec.
09:32 (4'8km) 620m.- Deixem el camí que segueix el riu i girem a l'esquerra per un sender que puja fort i pedregós. Seguim el PR-20.
Senderó del riu Sec a Farena
09:46 (5'2km) 694m.- Arribem dalt el collet, hi han bones vistes de la Vall. Iniciem la baixada cap a Farena.
Collet del camí de Farena
10:05 (6'2km) 614m.- Arribem a Farena. Visitem el poble i parem a esmorzar.
10:54 Sortim del poble baixant a la carretera i anem a l'esquerra. Trobem un indicador que posa Mas de Mateu, Cogullons, girem a la dreta i pugem fort. Als 100m deixem el PR que gira a l'esquerra i agafem el camí Vell de Cogullons que segueix recta. No està pintat però està enfitat, puja més fort i directa que el PR, va per la dreta del Picó Gros i dalt de tot torna a trobar el PR.
11:24 (7'7km) 837m.- Trobem una cruïlla que ve de la dreta del Barranc del riu Sec, girem a l'esquerra i seguim pujant, als 100m un altre cruïlla amb un indicador on ens ajuntem amb el PR que ve de Farena. Girem a la dreta pujant fort pel Grau del Roquerol.
Grau del Roquerol
11:50 (8'6km) 963m.- Arribem a un cartell indicador deixem la pista i seguim pel senderó cap a la Font del Mas de Mateu, després de la font d'aigua fresca, fem cap a la pista altre vegada.
12:00 (9'1km) 987m.- Seguin per la pista trobem una cruïlla amb un indicador que diu Cogullons, NO l'agafem i seguim  100m. Quant la pista fa un retomb a la dreta entrem a mà esquerra cap el bosc seguint un senderó que puja, molt poc marcat, que ens portarà fins una altra pista que agafarem cap a la dreta.
12:10 (9'6km) 1060m.- Trobem una cruïlla, l'agafem a l'esquerra, passem per sota la Mola. Es un senderó boscos, molt bonic i amb vistes espectaculars.
Vistes del senderó sota la Mola
Senderó sota la Mola
12:27 (10'3km) 1089m.- Collet de la Cova Fumada. Hem passat la Mola i ara pugem dalt.
Collet de la Cova Fumada
12:35 (10'5km) 1114m.- Som dalt la Mola de L'Estat. Bevem una mica d'aigua veiem les vistes i continuem cap a la Taula dels Quatre Termes pel camí de dalt.
12:51 (11'8km) 1098m.- Arribem al Clot del Llop, creuament de camins. Agafem direcció Rojals per la Pena, (l’altre a Rojals per Cogullons es més bonic però ja l’havíem fet).
13:03 (12'5km) 1102m.- Cruïlla, agafem a la dreta pel camí principal.
13:08 (12'0km) 1068m.- Trobem un altre creuament amb un pal indicador, agafem direcció Rojals, recta. La pista va baixant suaument. Passem el Coll de La Mola i seguim per la pista principal.
13:31 (14'8km) 1027m.- Creuament important. Hi ha un pal indicador, seguim recta cap a Rojals. Ja no deixem la pista fins arribar al poble.
14:00 (17'3km) 980m.- Arribem a Rojals i donem per acabada l'excursió. Prenem alguna cosa fresca al bar i cap a casa.
Distància: 17,5 km.
Desnivell: 750 m.
Dificultat: Mitja
Temps total: 5:39 h
Temps en Moviment: 4:25 h

Nota:
La zona blava del mapa està treta del Track ja que es el lloc on varem buscar el camí cap a la Bartra que no vam trobar.