dimarts, 27 de juliol del 2010

Carros de Foc 6: Refugi d'Estany Long- Pic de Dellui 2805 m.- Refugi de la Colomina

03-07-2010.- El dia d'ahir va ser complert, va haver de tot, grans pujades i baixades, pedrots, neu, llacs gelats, zones boscoses i verdes, estres i tranquil·litat. Ademés d'un bany complert.
Després de tot això i un sopar acceptable, vam dormir força bé.
Per la nit ha estat plovent, com quasi cada dia, ara pel matí fa un bon dia i no fa fred.
Esmorzem a les 7 i a tres quarts de 8 sortim, la ruta avui no es massa llarga. Tenim previst fer el Pic de Dellui i arribar fins el Refugi de Colomina.
Sortim per darrera del refugi direcció Sud.
Refugi d'Estany Llong
El camí puja bastant al principi per un senderó molt bonic entre pins pel Bosc d'Estany Llong. Després el camí gira a la dreta i va planejant sense grans desnivells per un senderó a mitja muntanya passant pel Bosc de les Corticelles i donant la volta a les Agulles de Dellui.
Senderó a mitja muntanya
Veiem baix els Estanyets de Dellui i arribem al Estany de Dellui.
Estany de Dellui
Seguim tota la Vall per prats pujant molt suau, després puja una mica més fins la Collada de Dellui 2576 m., al arribar dalt, a la pala, hi ha una mica de neu.
Vall de Dellui, al fons el Coll
Quant estem arribant al Coll ens anem desviant cap a la dreta per anar a fer el Cim. La pujada es directa per un senderó pedregós, però sense complicacions.
Des de dalt veiem entre d'altres l'Estany Major, gelat, La Vall de Dellui amb tots els Llacs, els Estanys de Mariolo i de Cubieso per l'altre banda de la Collada, per on baixarem i molts Pics i Serres del voltant.
Cim de Dellui
Baixem del Cim cap a la Collada i seguim baixant cap l'Estany de Cubieso, el passem a tocar per la dreta.
Estany de Cubieso
La ruta ara planeja passant pel Estany de Mariolo, l'Estany Tort i creuant diversos pontets i preses.
Presa del Estany de Mariolo
Quant estem al Estany Tort, veiem una via de vagonetes que va pel costat d'ell, la seguim.
Via de vagonetes al costat de l'Estany Tort
Aquí ens comença a ploure i accelerem la marxa per no mullar-nos.
Al final de l'Estany, encara segueix la via, fem uns 100m. més i es veu una gran casa baix a la dreta, NO es el refugi, sinó que es la casa de la Central elèctrica, molta gent es confon i te que tornar a pujar.
Agafem un camí que puja a l'esquerra, amb vistes del Estany Gento.
Pujada cap el Refugi de la Colomina
Al cap de 1 km arribem al Refugi de Colomina.
Refugi de la Colomina
Per sort no ens hem mullat. Ara plou més fort i tots els que van arribant estan chops. També alguns s'han equivocat, com he explicat, i s'han remullat bé.
Ens fotem un bocata i una cola, i petem la xerrada, avui hem arribat massa aviat i com que plou tant, poca cosa podem fer.
Ens anem retrobant amb gent que hem coincidit amb refugis anteriors, uns de Segòvia, la Juanita i el Manuel, bona gent, i uns francesos que ens donen una enveja impressionant, son dos jubilats de no gaire més de 60 anys, bastant ben conservats, que les dones no els hi diuen res, a més amb peles i que es dediquen a fer excursions, a viatjar i a anar en "quatro quatro" com deien ells.
Bé dons res més per avui, a sopar dormir i fins l’endemà.