dijous, 24 de març del 2011

Colldejou- El Niu de la Miloca- La Cova de la Mola- Colldejou

13-03-2011.- Després de haver estat plovent tot el dissabte em decideixo a fer una petita excursió per la Mola invitat per l'Edu i els seus amics.
M'han proposat anar a la cova, una cosa que fa temps que volia fer i encara no havia anat.
Quedem a les 9h. per sortir de Colldejou.
Trobem bon temps, però com sempre, molt vent a la part alta i als colls.

Com anar-hi:
Sortim de Tarragona per la carretera de Reus, agafem la circumval·lació cap a València per la A-7 i sortim a Mont-roig. Seguim els indicadors fins a Colldejou, on deixem el cotxe a la plaça del poble. Tardem uns 40' aprox.

Colldejou- Avenc del Niu de la Miloca- Canal del Bondia- La Mola- Portell de la Cova- Cova de la Mola- Coll de Freginals- Collet de la Xuta- Colldejou.

09:03 (0,0km) 409m.- Sortim de Colldejou seguint el GR 7 direcció Llaberia.
09:08 (0.4km) 426m.- Arribem a una cruïlla que agafem a la dreta per un camí ample, cap amunt deixant el GR.
09:17 (1,1km) 503m.- Bifurcació. Deixem la pista que baixa i agafem cap dalt a la dreta seguim el camí ample.
09:23 (1,2km) 527m.- Després d'una corba tancada a dretes, hem d'agafar un sender poc marcat a l'esquerra que va pel mig del bosc. Si ens fixem hi han unes fites a l'entrada del sender.
El sender no es segueix gaire bé, hem d'anar direcció a la muntanya, pujant, hi ha alguns llocs on veiem una marca taronja, i més amunt, quant sortim de la vegetació, trobem algunes fites.

Senderó tancat
09:50 (1,8km) 655m.- Aquí si volem anar al Avenc del Niu de la Miloca, girem a l'esquerra, planegem i passem per darrera unes roques.
Si volguéssim anar directa a la Mola seguiríem recta amunt.

Passem per darrera aquestes roques
09:54 (1,9km) 661m.- Avenc del Niu de la Miloca. Mirem l'entrada fem fotos però no entrem. Fem reunió i seguim amunt recta per una tartera molt pedregosa. Trobem algunes fites.

Avenc del Niu de la Miloca
Venim de baix a la dreta, fem reunió
10:19 (2,1km) 808m.- Anem buscant la dreta per dirigir-nos cap a la Canal de pujada. Es veu un pas a les roques amb alguns arbres.

Tartera per anar a buscar la Canal
10:22 (2,2km) 816m.- Arribem al peu de la Canal del Bondia.
Es molt empinada, s'ha e grimpar una mica, no te gaire dificultat però s'ha d'anar amb compte.

Entrada a la Canal del Bondia
Inici de la Canal
Mitja Canal
Final de la Canal
10:36 (2,4km) 873m.- Arribem dalt la Canal, fa molt de vent, com sempre. Ens tapem i anem a la dreta cap el pla de la Mola.
10:40 (2,6km) 887m.- Parem uns 20' a esmorzar al racó dels Caragols (crec que es diu), un lloc ben protegit  del vent i amb el solet de cara. Després de agafar forces.

Esmorzar al Racó dels Caragols
11:02.- Continuem cap el Castell de la Mola. des d'aquí seguim recta per baixar pel Portell de la Cova.

Castell de la Mola
11:14 (3,0km) 853m.- Entrada de la Cova de la Mola. Deixem les motxilles, agafem els llums i ens decidim a entrar.

Entrada de la Cova
La cova està bastant bé, evidentment no s'ha de tenir claustrofòbia i s'ha d'anar amb llums. Hem estat 45'.

Cova de la Mola
11:59.- Sortim de la Cova i seguim avall per un senderó ben macat, GR.

Baixem cap el sender que es veu a la dreta
12:07 (3,3km) 771m.- Arribem al Canal del Batllet on girem fort a la dreta planejant una mica per després baixar fort per un sender emboscat.

Sender emboscat, venim de dalt la dreta
12:26 (4,2km) 581m.- Arribem al coll de Freginals, on empalmem amb un camí ample on s'obre el bosc. Seguim baixant, ara més suau.
12:34 (4,7km) 547m.- Trobem una bassa, seguim pel camí que va recta, en deixem un altre a la dreta.
12:37 (4,8km) 517m.- Arribem a un altre camí, aquest es el Gr que va de Colldejou a l'Argentera, on també hi ha una cruïlla per pujar a la Mola. El seguim cap a la dreta fins el poble.
12:46 (5,5km) 426m.- Colldejou. Arribem al poble i donem per acabada l'excursió.

A estat una ruta bonica, curta, entretinguda, per passar un bon matí i veure alguns racons atractius de la zona.