dimecres, 13 d’abril del 2011

Cabacés- Margalef- Serra Major- Cabacés

02-04-2011.- Un dia ben solejat i calorós que ens permet fer una bona ruta per la part més Oest del Montsant, poc coneguda per nosaltres.
Hem fet un parell de pujadetes bones que ens ajuden a anar agafant forma poc a poc.

Com arribar-hi:
El millor trajecte es anar fins a Falset i d'allí cap a la Vilella Baixa després a l'esquerra fins a Cabacés.
També si pot anar pel coll d'Alforja, d'aquí cap a les Vilelles i a Cabacés però la carretera es una mica més dolenta.
Nosaltres hem anat per una i hem tornat per l'altre, i es millor per Falset.
Hem tardat 1 hora aproximadament.
Per altre banda al arribar al poble hem aparcat al aparcament que hi ha a l'entrada, i es molt millor anar fins el final del poble, on hi ha un altre aparcament, per que des d'allí surt el camí.

Cabacés- La Covassa- Serrall del Maiango- Margalef- Cova del Carbó- Ermita de Sant Salvador- Serra Major- Baixada del Ros- Ermita Mare de Deu de la Foia- Ermita de Sant Roc- Ermita se Sant Joan- Cabacés.

08:35 (0,0km) 337m.- Sortim de l'aparcament, creuem tot el poble pel carrer principal, fins que als 10' trobem un cartell indicador. Anem a l'esquerra per una pista ample direcció Coves Altes i Erm. de la Foia.
Cartell indicador a Cabacés
08:50 (0,9km)  339m.- Cruïlla d camins, anem a la dreta pel costat d'una tanca, deixem a baix el Pont medieval. seguim la pista ample.
09:03 (2,1km) 431m.- Trobem la Covassa a l'esquerra. Seguim recta per la pista.
La Covassa
09:07 (2,3km) 452m.- Passem de llarg la cruïlla de l'Ermita de la Foia. Seguim el camí principal que als 50m gira fort a l'esquerra.
09:20 (3,4km) 507m.- Trobem un pal indicador, anem direcció Serral de Maiango, Margalef.
Pugem un petit marge que hi ha a la dreta i seguim un senderonet tot recta fins arribar al Serral.
Marge a la dreta del cartell on agafem el sender
Després de passar per damunt de un roquer  continuem per un senderó que comença a baixar poc a poc.
Senderó de baixada
09:50 (5,6km) 647m.- Arribem al Serral del Maiango.
Aquí girem a l'esquerra i es baixa recta per darrera de Paco
S'enxampla la vista, girem a l'esquerra i baixem per un camí pedregós cap a Margalef, des d'aquí es veu el poble de La Bisbal de Falset al fons. Es un sender bonic i còmode de baixar ja que quasi que no te grans pendents.
Vista de la Bisbal de Falset al fons
10:18 (7,9km) 393m.- Arribem a la carretera de Margalef. A l'esquerra veiem el poble. Anem a la dreta.
10:23 (8,3km) 415m.- Deixem la carretera i anem a l'esquerra per un sender, on hi ha un pal indicador. Anem pujant constantment.
10:36 (9,2km) 483m.- Trobem la Cova de la Roba, seguim amunt per davant de la Cova del Carbó cap a Sant Salvador.
Cova del Carbó camí de Sant Salvador
10:55 (10,2km) 659m.- Arribem a l'Ermita de Sant Salvador. Fem unes fotos, la visitem i mengem alguna cosa. Estem uns 25' esmorzant.
Ermita de Sant Salvador
11:20 seguim el camí amunt cap a la Serra Major. Surt de darrera de la zona d'esbarjo, on hi han fogons, taules, i també una font d'aigua fresca. Seguim la marca d'una ratlla groga. El sender puja bastant picat, es tancadet i boscos.
El sender pica fort amunt
Arribant dalt s'aplana bastant
11:44 (11,6km) 915m.- Arribem dalt la Serra Major. Girem totalment a la dreta. El camí està bastant obert.
11:51 (12,2km) 917m.- Arribem a un camí ample que ve de dalt de la Serra, el seguim a la dreta avall.
Dalt la Serra Major mirant a Cabacés
Dalt la Serra Major mirant a Margalef
12:04 (13,4km) 798m.- Deixem el camí principal i agafem un senderó que puja cap a la dreta, hi han unes fites. Porta cap el Portell de la Boca de l’ Infern, (es per no passar per la pista ample).
Després d'anar per dalt la serra hi ha un sender que ens torna a la pista.
12:19 (14,3km) 730m.- Arribem a la pista, només arribar-hi girem altre vegada a la dreta per un camí, la Baixada del Ros, que baixa fort i amb escletxes a terra que va directa a l'Ermita de la Foia.
Baixada del Ros
12:30 (15,2km) 582m.- Ermita de la Mare de Déu de la Foia.
Ermita de la Mare de Déu de la Foia
Baixem a la font ens refresquem i de davant mateix surt un camí recta, passem per davant d'un cirerer florit i aquí agafem el camí de l'esquerra que es el menys important.
Cirerer florit
12:39 (15,8km) 567m.- Aquí el camí gira a l'esquerra, nosaltres anem recta per unes fites que es veuen poc. El sender està molt tancat i ple d’herbes, però només son 100m, després tornem a  trobar un camí més ample i net.
Tornem al camí ample
Seguim endavant i entrem en un senderó que es veu que ha estat arreglat recentment en el que es troben cartells informatius de les plantes i dels arbres que hi han, a més es molt fresc i ombrívol. Es molt bonic i va seguint una canonada blanca.
Senderó botànic
12:59 (17,1km) 480m.- Arribem a l'Ermita de Sant Roc. Petita Ermita incrustada a la roca . Des de darrera de l'Ermita seguim per un camí que ens portarà cap el poble.
Ermita de Sant Roc
13:12 (18,1km) 401m.- Cabacés. Passem pel mirador i d'aquí per la dreta baixa un sender i després unes escaletes que ens portaran fins el inici del carrer principal on hi han els indicadors de sortida. Travessem tot el poble i anem fins l'aparcament.
Cabacés
13:20 (18,7km) 347m.- Arribem al cotxe i donem per acabada l'excursió.