dijous, 11 d’agost del 2011

Volta al Posets 2 de 7 amb 14 tresmils: Des del Refugi d'Estós els tres Clarabides 3020m. i el Gías 3011m.

04-07-2011.- Primer dia complert de muntanya després de que ahir vam fer l'aproximació fins el refugi.
Hem decidit fer els tres Clarabides i el Gías. En principi volíem anar i tornar pel mateix lloc però al final hem tornat per la Tartera posterior del Gías per que fos diferent l'anada i la tornada.
Hem de dir que no es recomanable ja que no es troba en bones condicions ni la Tartera ni el sender posterior ja que està completament tapat i perdut i no es gens agradable de fer. A més ho varem fer amb pluja la qual cosa encara va ser més pesada.

2on dia de la Volta al Posets i 14 tresmils.
Refugi d'Estós- Vall de Gías- Ibons de Gías- Port de Gías- Clarabide Oriental 3012m.- Clarabide Central 3020m.- Clarabide Occidental 3008m.- Pic de Gías 3011m.- Tartera posterior- Vall de la Coma- Refugi d'Estós.

07:02 (0,0km) 1900m.- Sortim del Refugi per darrera dels lavabos per un sender ben marcat que ens porta cap el barranc del Gías.
Refugi d'Estós
Comencem a pujar seguint el curs de l'aigua, passem per una cascada que travessem i girem a l'esquerra, seguim pujant bastant vertical i anem a buscar els Ibons de Gías.
Barranc de Gías
08:45 (3,2km) 2630m.- Hem passat el Ibonet i ara estem al Ibon Superior de Gías. Anem a l'esquerra, el rodegem i passem per la part superior travessant una placa de neu, no està gelada i no fan falta grampons.
Ibon superior de Gías
Seguim per un tram molt pedregós, cap el NO, cap el Port del Gías.
Cap el Port de Gías
09:37 (4,9km) 2921m.- Port del Gías. Girem a l'esquerra direcció SO i seguim un senderó que puja progressiu fins que el deixem per anar a la dreta cap el cim.
10:06 3012m.- Clarabide Oriental. Baixem pel sender que hem pujat i anem a la dreta SO, cap una depressió per remuntar cap el Clarabide.
Clarabide Oriental 3012m.
10:14 3020m.- Clarabide-Pouchergues Central, Pic principal. Hi ha bastant boira i no tenim visibilitat dels paisatges. Passem un altre depressió i anem cap l'altre.
Clarabide Central 3020m.
10:34 3012m.- Clarabide Occidental, foto de rigor i tornem arrere, ara direcció E i SE per anar a la Bretxa del Gías, la passem i enfilem directa cap el Pic passant cap a la cara Nord.
Només arribar-hi trobem una escletxa per on fem la grimpada fàcil cap el cim.
Clarabide Occidental 3008m.
10:46 3011m.- Pic de Gías. Recorrem la petita cresta per veure les vistes.
Pic de Gías 3011m.
Tornem a baixar pel corredor fins la Bretxa de Gías.
Descens per l'escletxa del Gías
Esmorzem una mica i decidim enfilar tartera avall direcció SO.
Al inici es divertida, pedra solta que baixem corrent. Després es complica, es pedra grossa que hem d'anar saltant. No està gaire fitat per lo que s'ha d'anar per intuïció cap el SE. La pendent disminueix, molta pedra, sense sender, herba alta no es veu el que es trepitja, es perillós per fer-se una torta de peu.
Sobre el km 9 arribem a una petita escletxa que hem de baixar cap a la dreta per anar a buscar el bosc que es veu sota, cap el Barranc de la coma. Ara anem cap el Est per una zona de matolls bosc i herbes altes, per un sender que no està gens marcat. Com que tenim pluja acabem mullats fins les orelles.
Al final una baixada pronunciada on veiem el Refugi al fons.

13:37 (12,8km) 1290m.- Arribem al Refugi d'Estós cansats mullats i per sort sense cap lesió.
No hem pogut quasi descansar ja que el mal tempos i la pluja ens han fet fer la ruta pràcticament d'una tirada.

Mapa3D:

Dades Tècniques:

Distància: 12,9 km.
Dificultat: Mitja
Temps en Moviment: 5:28 h.
Temps Total: 6:34 h.

Descarregar el Track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=1929047

Nota:
El descens no ha sigut gens agradable.
Si ara ho tingues que tornar a fer de ben segur que tornaria per la cara nord-est.