dimecres, 10 d’agost del 2011

Volta al Posets 1 de 7 amb 14 tresmils: Pàrking Estós- Refugi Estós

Avui hem decideixo a començar a posar les rutes que he fet aquest estiu. En tinc unes quantes d'atrassades ja que he fet la volta al Posets i les últimes 5 etapes del camí de Santiago. A veure si amb aquests dies que em queden de vacances , que son pocs, puc acabar-ho i posar-me al dia.

03-07-11.- Avui iniciem, el Paco i Jo, la ruta que hem preparat durant uns quants mesos, la Volta al Posets, i que farem durant 7 dies, un d'aproximació, 5 de volta amb uns quants tres mils (que al final en estat 14 entre primaris i secundaris) i un altre de tornada.
Sortim de Tarragona sobre les 8:30 h. del matí, passem per l'Unipreu de Lleida per comprar alguna cosa que ens falta i seguim cap a Benasc.
Arribem sobre les dotze i decidim anar a dinar a Cerler. Donem una volteta pel poble i des res de dinar marxem cap al pàrquing de la Vall d'Estos. En hi ha un de pagament després de passar el càmping Aneto, i seguint una mica la pista més amunt trobem un altre aparcament on deixem nosaltres el cotxe. Son les 14:46h.

1er dia de la volta al Posets i 14 tresmils. Aproximació.
Pàrquing Estós- Cabanya de Santa Ana- Palanca de Batisielles- Gorges Galantes- Cabanya del Turmo- Refugi d'Estós.

14:52 (0,0km) 1298m.- Sortim del Pàrquing de la Vall d'Estós i seguim amunt per un camí ample i ben marcat. No hi ha cap tipus de dificultat per seguir el camí. Pel que he vist a posteriori el Track no havia agafat ve la cobertura i hi han uns quants punts fora de lloc però no hi ha problema per anar-hi.

15:12 (2,0km) 1431m.- Passem davant de la Cabanya de Santa Ana, petita cabanya que podia servir de Refugi amb uns bancs per seure i amb bones vistes al riu. Seguim pista amunt.
Al cap d'una estona trobem la font de Coronas amb aigua fresca.

15:38 (3,5km) 1544m.- Aquí trobem un creuament de camins. Capo a l'esquerra anem als llacs de Batisielles i d'Escarpinosa, i també aniríem cap el Refugi d'Estós fent més volta. Nosaltres seguim recta directa cap el Refugi.

15:46 (4,2km) 1570m.- Palanca de Batisielles, travessem el riuet de Batisielles.
Palanca de Batisielles
16:11 (6,1km) 1701m.- Estem pujant per un sender i trobem un desviament cap a les Gorges Galantes, anem a veure-les. Boniques cascadetes amb alguns gorgs.
Tornem arrere i seguim el camí amunt. Trobem uns prats amples amb cavalls pastant i la fons la Cabanya del Turmo.
Prats junt a la Cabanya de Turmo
Ens comença a ploure una mica, impermeable i a seguir que queda poc. D'aquí per amunt seguim un senderó ben marcat, amb la vall més tancada i entre muntanyes.
Sender on veiem el Refugi d'Estos al fons
17:01 (9,3km) 1887m.- Arribem al Refugi d'Estos on estarem un parell de dies fent alguns cims.

Mapa3D:

Distància: 9,4 km.
Dificultat: Baixa
Temps Total: 2:09 h.
Temps en Moviment: 2:06 h.