dijous, 10 de novembre del 2011

Volta al Posets 6 de 7 amb 14 tresmils: Des del Refugi Angel Orus al Pic del Posets 3375m, fent la cresta i baixant per la xemeneia cap el Coll de la Paüls, Pic de la Paüls Inf. 3073m, Pic de la Paüls 3078m i fins el Refugi Angel Orus.

08-07-2011.- Sisè dia pel Pirineu fent la Volta al Posets. Avui es el dia culminant ja que coronem el Cim més alt de la ruta.
A demés per casualitat, degut a que no m'agrada tornar pel mateix lloc si es possible, hem baixat per la xemeneia cap el coll de la Paüls i hem fet els cims de la Paüls que no teníem previst.
El dia espectacular amb bones vistes i bastant bon temps. Hem fet un bon descans amb bany inclòs al Ibon de Ferradura i hem tornat al Refugi per la Vall dels Ibons.
La ruta, no es per dir-ho, no ens ha semblat gaire dura la pujada al Posets que l'hem fet amb 3 hores contant parades, 2 vegades de treure i posar grampons i fotos. Després hem fet la cresta 3 vegades, primer hem deixat la motxilla al cim del Posets, hem fet la cresta per veure des de l'altre punta el paisatge, hem trobat unes marques que ens mostraven la baixada cap a Estós, hem tornat al cim, recollit les motxilles i tornat a fer la cresta per baixar per l'altre costat.
La baixada l'hem fet tota per la xemeneia de dalt a baix, hem de tenir en conta que hi han uns punts pintats que els hem seguit una bona estona fins que els hem perdut, aquesta part ha estat més delicada i tècnica.
Ens hem assabentat després, que a mitja bretxa teníem que haver anat a la dreta i baixar pel mig de la glacera, una mica més fàcil segur.
A la part baixa hem saltat a la glacera i baixat fins el Coll de la Paüls, després hem fet la cresta i els pics.

Refugi Angel Orus- Vall de Llardaneta- Canal Fonda- Esquena del Posets- Pic del Posets 3375m- cresta- Xemeneia- Coll de la Paüls- Pic Inferior de la Paüls 3073m- Pic de la Paüls 3078m- tornar al Coll- Vall dels Ibons- Refugi Angel Orus.

06:53 (0,0km) 2100m.- Sortim del Refugi d'Angel Orus per una pujada primer herbosa i després pedregosa en direcció NO fins arribar a la Vall de Llardaneta.
Passem el Torrent, hi ha un pont de ferro, seguim pujant pel marge esquerra fins que veiem uns senders a la dreta i amunt que ens porten cap a la Canal Fonda.
Anem cap a la Canal Fonda
07:55 (2,4Km) 2580m.- Canal Fonda, ens posem els grampons i pugem per neu perenne.
Canal Fonda

Més amunt el terreny es torna més pedregós i ens els hem de treura.
Part superior de la Canal Fonda pedregosa
08:55 (3,8km) 3010m.- Coll de la Dent de Llardana, la pendent segueix continua i pronunciada. Tornem a posar-nos els grampons 300 m més amunt ens els tornem a treure.
Cap el Coll de la Dent de Llardana
Dent de Llardana
Hem de pujar unes escarpades roques i enfilar-nos cap a l'esquena del Posets. Seguim per uns senders ben marcats i de pedra inestable, més amunt es torna més compacta i amb menys dificultat per avançar.

09:55 (4,6km) 3375m.- Pic del Posets, parem, descansem, fem fotos, mengem i bevem disfrutant del bon paisatge.
Cim del Posets 3375 m.

Fem la cresta del Posets 3 vegades com he explicat abans per baixar per la xemeneia cap el Coll de la Paüls.
Cresta del Posets amb el Cim al fons a l'esquerra
Xemeneia cap el Coll de la Paüls

12:38(6,5km) 3040m.- Coll de la Paüls, després de baixar la complicada xemeneia, que ens ha costat quasi 2 h., i per la glacera del Posets fins el coll, decidim fer la cresta de la Paüls i els seus cims.
Glacera del Posets, Xemeneia de 300 m. al mig a la dreta
Com es lògic després de la dificultat de la Xemeneia, la cresta de la Paüls sembla un passeig per la rambla.
Cresta de la Paüls
12:52 (6,8km) 3073m.- Pic Inferior de la Paüls.
13:08 (7,2km) 3078m.- Pic de la Paüls.
Tornem cap el Coll per on hem vingut(13:36), ja que hem deixat allí les motxilles. Fem una mossegada abans de continuar avall.

13:56 Iniciem el descens, ens dirigim cap a la Vall dels Ibons per la via directa. Anem saltant de roca en roca.

15:00 (9,6km) 2466m.- Arribem al Ibon de Ferradura.
Hi ha una cascadeta i altres ibons més petits, busquem un bon lloc amb gespa, ens descalcem, ens refresquem i descansem una bona estona.
15:45 Continuem el descens relaxats, apàtics i amb poques ganes de fer res, això sí, morts de gana!

IMPORTANT, a partir d'aquí hem seguit un antic Gr que està una mica perdut i no es recomana massa fer-lo, millor seguir la ruta tradicional. Si volem provar-ho i el trobem bé, ens podem estalviar una bona estona, la pujada a la cabana de Llardaneta i tornar a baixar, però no està clar, sobre tot en aquest sentit. Nosaltres hem baixat massa i sens ha complicat una mica. El camí va una mica més amunt del track.

17:44 (13,1km) 2100m.- Arribem al Refugi d'Angel Orus.