dimarts, 15 de novembre del 2011

Volta al Posets 7 de 7 amb 14 tresmils: Des del Refugi Angel Orus cap a la Vall dels Ibons, Coll de la Plana, Ibons de Batisielles i Vall d'Estos fins el pàrquing d'Estos

09-07-2011.- Avui es el 7è dia que estem al Pirineu fent la volta al Posets, i fem camí cap el cotxe per tornar a casa.
No toca fer cap cim però això no treu que no sigui una ruta dureta i bonica.
Hem decidit anar pel antic Gr que surt de davant del refugi, per una zona herbosa a la dreta abans de fer la pujada forta on hi ha l'indicador de fusta. Aquest es camí que ahir vam intentar fer al revés però des de l'altre costat no el vam saber trobar correctament.
El guarda del refugi ens a indicat on agafar-lo i ens a comentat que podem guanyar 1 h.
Després de fer-lo crec que tenia raó.

Refugi Angel Orus- Vall dels Ibons- Ibon de les Alforches- Ibon de la Plana- Coll de la Plana- Ibons de Batisielles- Cabana de Batisielles- Vall d'Estos- pàrquing d'Estos.

07:05 (0,0km) 2100m.- Sortim del Refugi Angel Orus pel antic Gr en direcció de la Vall dels Ibons.
Es un sender que va seguint uns tubs de canalització d'aigua, ens porta al Barranc de Llardaneta, hi ha una cascada que l'hem de passar per unes pedres, després anem amunt seguint un senderó poc marcat i amb alguna fita. Continúa planejant passant algun barranquet fins arribar al barranc dels Ibons on es junta amb el camí que ve de la Cabana de Llardaneta.
08:35 (2,7km) 2387m.- Travessem el riuet per dalt d'una cascadeta i girem fort i amunt a la dreta. Deixem l’ Ibon d'Alforches darrera a l'esquerra.
Ibon d'Alforches
Ara està bastant fitat i no te pèrdua, hem d'anar a buscar el coll que es veu dalt de tot a la dreta.

09:20 (3,9km) 2660m.- Arribem al Ibon de la Plana, al passem pel nord el rodegem per un sender ben marcat fins el Coll.
Ibon de la Plana
09:26 (4,1km) 2702m.- Collada de la Plana, a partir d'aquí comença el descens.
Coll de la Plana amb les Agulles de Perramó i l'Aneto al fons
Trobem davant a la dreta les Agulles de Perramó, al costat dret el Pic de Perramó i al costat esquerra tenim la Tuca de Mincholet.
Ara una baixada forta i amb pedra, passem per diferents llaquets petits, anem direcció Est.
Baixada des del Coll de la Plana
Al arribar a l'alçada de les Agulles de Perramó canviem a direcció nord est i ens dirigim cap els llacs de Batisielles.

10:36 (5,8km) 2324m.- Ibon de l'Aigüeta de Batisielles.
Fem una petita paradeta, mengem alguna cosa i seguim avall, la pendent disminueix una mica, després torna a empinar-se.

11:20 (6,8km) 2203m.- Ibon Gran de Batisielles.
El rodegem per la dreta i seguim avall.
Ara comencem a trobar vegetació i arbrat, i entre pedres i bosc anem baixant fins la Cabana de Batisielles.
11:59 (8,1km) 1870m.- Cabana de Batisielles. A la dreta trobem l'Ibonet de Batisielles.
Ibonet der Batisielles, allí trobarem la cruïlla de camins.
Trobem diversos camins a la dreta anem cap els Ibons d'Escarpinosa, uns dels més bonics de la zona. A l'esquerra aniríem cap el Refugi d'Estos per acabar la ruta circular dels refugis i recta anem avall cap a la Vall d'Estos.
Seguim recta, passem per camins més amples, boscosos i ombrívols i molt més agradables.
Passem el riuet Aigüeta de Batisielles i seguim avall fins a la Vall d’Estos.
12:35 (9,8km) 1546m.- Arribem a la Vall, seguim pista avall, ara coincideix amb el Gr11.

12:40.- Parem a la font de Corones, aigua fresca que raja contínuament, al menys en aquesta època.
Bevem una mica i continuem per la pista, tenim ja ganes d'arribar.

13:11 (12,9km) 1238m.- Arribem al pàrking de la Vall d'Estos, foto de rigor i donem per acabada la gran ruta.
Ara ens canviem les sabates i la roba, i marxem cap a Benasque a veure si dinem en condicions.
Toca anar cap a casa i fer memòria de les sensacions que hem tingut durant tots aquest dies.