dilluns, 2 d’abril del 2012

Capafonts- Barrulles- Baltassana- Prades- Capafonts.

Informació:
24-03-2012.- Avui tornem a la muntanya amb un bon dia i a una zona bastant diferent de la setmana passada.
Zona variada de boscos de pins, alzines i castanyés, i pujant al cim més alt de la zona.
Hem trobat alguna dificultat, ja que la setmana passada va ploure i al riu Brugent baixava aigua i no l'hem pogut creuar. Per la qual cosa hem tingut que canviar la ruta i pujar a l'Ermita de les Barrulles per la pista, en ves de pel sender del barranc del forn del Teuler.

Capafonts- Mare de Déu de les Barrulles- Coll del Bosc Llarg- Coll de la Font del Dineral- Tossal de la Baltassana- Prades- Ermita Abellera- Mas de la Mistera- Capafonts.

08:08 (0'0km) 745m.- Sortim de Capafonts i anem pel camí de Farena a buscar el riu Brugent. Passem pel Pont Vell i seguim avall fins que arriba un moment que el riu envaeix el camí i està bastant crescut, no podem passar.
Ens toca donar la volta i tornar a buscar el camí de l'Ermita de les Barrulles a Capafonts. Pugem per la pista formigonada.
Camí de l'Ermita
09:02 (4'2km) 764m.- Ermita de les Barrulles, fem 2 fotos i agafem el camí que puja a l'esquerra.
Ermita de les Barrulles
Fem el Coll de la Inglesa 825m, Coll del Bosc Llarg 1043m, Coll de la Font del Dineral 1112m, pujada continuada i sostinguda que pujada a ritme ens fa suar una mica.
Seguim pels Plans del Pagès, ja més suau fins la pujada al Tossal.

10:49 (10'8km) 1203m.- Tossal de la Baltassana. Punt més alt de la zona des de on podem veure el Pirineus nevat.
Aquí bocata i aigua i als 15' anem avall pel Gr fins a Prades.
Baixada del Tossal pel Gr
11:40 (13'9km) 943m.- Prades, anem a la plaça visita cultural, agafem aigua i seguim.
Anem pel camí tradicional passant per l'Ermita de Sant Antoni, la de Sant Roc fins la de l'Abellera.

12:03 (15'7km) 993m.- Ermita de la Mare de Déu de l'Abellera, la anem a veure però està tancada, bones vistes de la Vall. Seguim avall pel sender de la font de l'Abellera. Ens costa trobar l'entrada per baixar cap a Capafonts. Hem d'anar després de la font, direcció a l'Ermita per sota i deparés el camí passa per sota just de el penya-segat baixant bastant fort.
Baixada des de l'Abellera
Arribem a la pista la baixem uns 500 m i agafem un sender que ens porta al Mas de la Mistera.
D'aquí seguim una pista ample cap al est i  la seguim fins la carretera 500m i ja estem al poble.
Capafonts
13:01 (19'8km) 745m.- Arribem a Capafonts, anem cap el bar a fer un refresc, que ens el hem guanyat i cap a casa.