dimecres, 4 d’abril del 2012

Colldejou- La Miranda- avioneta- Llaberia- Colldejou

31-03-12.- Sortida de Colldejou amb els dos companys de fatigues, que ens disposem a explorar la Serra de Llaberia.
Fem diversos graus alguns més dificultosos que altres, que ens fan esforçar i suar una bona estona.
El Canal del Roc, pujada directa des de Colldejou per una tartera que fas un pas endavant i un en darrera.
Portell de Llaberia, baixa fàcil sense dificultat.
El Grau, pujada equipada amb cadenes i bonica que ens fa grimpar sense dificultat.
Portell de la Punta, baixada pendent i pedregosa.
I la última baixada, des de la Punta de Fornells on hem perdut les marques i hem baixat per ruta jabalinera, entre matolls i després per una tartera de grans roques que ens ha fet patir una mica ja que no sabíem on acabaríem o si teníem que tornar a pujar.

Colldejou- Canal del Roc- La Miranda- La Foradada- Portell de Llaberia- El Grau- La Desenrocada- L'avioneta- Portell de la Punta- Llaberia- Collet de Collivassos- Punta de Fornells- Font del Bullidor- Colldejou.

07:41 (0'0km) 436m.- Sortim de Colldejou per el Gr que va cap a Llaberia.
Trobem una cruïlla marcada, anem avall. Després d'una pujadeta (1'2km), trobem un camí a l'esquerra marcat amb fites, l'agafem.
Seguim el camí que després es fa sender i puja una mica, amb alguns trams empinats fins que trobem una pista. La seguim a l'esquerra uns 100 m.
Ens hem de fixar ja que es fàcil passar  de llarg el sender que trobem a la dreta i que puja recta amunt.

Primera part de la tartera
Tartera dura i pesada que ens fa donar tants passos avant com arrere.

Canal del Roc des de baix

Canal del Roc des de dalt
08:41 (3'5km) 835m.- Arribem dalt de la Canal del Roc, ens reunim, respirem i anem cap a la Miranda.

08:55 (4'0km) 900m.- Punt més alt de la ruta, la Miranda, crestegem una mica passem per la foradada, el portell del Valent i anem fins el Portell de Llaberia.

La Foradada
09:30 (5'2km) 776m.- Baixem pel Portell, unes quantes corbes fins trobar unes fites i un sender a l'esquerra.

Sender per sota el cingle del Jover
Anem seguint per sota el cingle un sender que puja i baixa suau, amb vistes a Falset, Marçà, Capçanes, el Montsant...

10:12 (7'5km) 637m.- Trobem un sender a la dreta que marca Mas de Cosme, i una mica més avant a l'esquerra un sender que puja cap el Grau, està equipat i es molt bonic, no gaire difícil. Hi han cadenes que ens ajuden a la grimpadeta.

El Grau equipat

Al arribar dalt anem a la dreta fins la cresta que la seguirem tota per la Desenrocada, on parem 25' per esmorzar, i per l'avioneta fins el Portell de la Punta.

L'avioneta i l'aviador viu.
Nosaltres baixem una mica però es millor seguir tota l'estona quasi per dalt de tot, es un sender pedregós bastant incòmode i poc marcat.
Baixem fort fins el Barranc d'en Jover, el seguim amunt fins trobar un camí que puja més còmode on trobarem el Gr, el seguim a l'esquerra.

12:14 (11'9km) 667m.- Llaberia, aquí trobem aigua, bevem, repostem i seguim.
Sortim per la carretera direcció Pratdip, a la sortida del poble hi ha un Pr a l'esquera que està marcat i puja fort al començament després agafa una pista que puja més suau.

12:40 (13'8km) 806m.- Collet de Collivassos.

Pratdip al fons
Passem cruïlles marcades cap el Portell de l'Heura. Girem a l'esquerra cap un pal indicador que es veu dalt.

Colldejou baix
D'aquí hem agafat via directa avall, recomano buscar les marques i seguir-les ja que nosaltres ens hem complicat la vida.

Avall per on sigui
13:44 (15'9km) 592m.- Arribem a una pista que ve del Coll del Guix, anem avall a la dreta, creuem el sender Pr que ve de Pratdip i anem a la font del bullidor on ens refresquem.
Seguim avall fins trobar un sender a l'esquerra on deixarem la pista que ens portaria a la carretera per anar per sender fins quasi el poble.

14:23 (18'6km) 418m.- Colldejou, arribem al poble cansats i acalorats.
Ens refresquem, 4 fruits secs i cap a casa.

Una bona excursió, variada ja que hem passat per graus, boscs, senders, pistes, camp a través i amb tot tipus de dificultats.

Nota:
La última baixada que hem fet no es recomanable, millor seguir les marques blaves que hi han.

Distància: 18,65 km.
Dificultat: Alta
Temps en moviment: 5:15 h.