dilluns, 30 d’abril del 2012

Des de San Quintí de Mediona volta per l'Alt Penedès.

21-04-2012.- Avui hem canviat de territori, una zona desconeguda per nosaltres, l'Alt Penedès.
Hem buscat un recorregut variat on hi hagués una mica de tot, camins, senders, grimpades, coves, cims, monuments...
Al final ens ha sortit menys temps del que ens pensàvem, ja que no hi ha massa desnivell i es fa més ràpid.
El dia ha estat bo, no massa calor, amb una mica de vent però al anar tancadets no ens ha molestat gaire. Al final de la ruta semblava que volia ploure però hem acabat sense mullar-nos.

San Quintí de Mediona- Les Estoses- Pereres- Congost de Vandellós- Pas de Guineu- Cova del Bolet- Turó de Clivelleres- Castell de Mediona- Les Deus- San Quintí.

07:43 (0'0km) 320m.- Sortim de San Quintí de Mediona. Hem aparcat a la carretera, a l'entrada del poble, i anem cap a la plaça principal.
Sortim per darrera direcció sud, vorejant la riera del Mediona, la passem un pont de ferro i fusta i anem amunt cap a les Estoses Noves. Seguim recta pel Pr-149, i a la següent cruïlla on hi ha un altre pal indicador, el deixem i anem a la dreta pels Prats.
Bona vista dels Prats i Montserrat al fons.
09:10 (7'0km) 469m.- Arribem a les Pereres, aquí enganxem el Pr 153 que ve de la Cigronera. Passem per darrera la casa i anem amunt direcció el Congost de Vandellós, entrem al Congost a les 09:26.
Passant pel collet de les Pereres
09:32 (8'8km) 576m.- Deixem el Pr i anem amunt a l'esquerra.
Passem per l'Agulla de Vandellós.
Després pel Pas de la Guineu.
Vist des de dalt.
Seguim pel sender amunt, anem a la dreta i baixem cap el Torrent de la Cova. El passem i anem a parar a un camí, girem a la dreta i quant trobem una cruïlla de camins important, a la dreta per avall, hi ha un senderó que baixa fort i va a la Cova.

10:10 (10'9km) 630m.- Cova de Bolet. Parem, entrem, fem unes fotos i esmorzem.
A les 10:30 emprenem la marxa altre cop. Pugem al camí i anem a la dreta.

10:37 (11'4km) 618m.- Cruïlla de Prs, seguim recta pel Pr-149, fins un altre cruïlla on girarem a l'esquerra cap a les Clivelleres. Al arribar a la casa anem a la dreta amunt fins anar a buscar el Cim.

11:00 (13'2km) 740m.- Turó de les Clivelleres. Aquí hi ha un sender a la dreta que ens porta fins la penya on trobem bones vistes de la vall (vèrtex geodèsic).
Tornem al camí i anem avall a la dreta, als 500m entrem per un sender a la dreta fins el Pla de Clivelleres, fem unes fotos.
Torem al camí i seguim avall, després un sender que baixa fort fins una pista, avall, trobem unes valles, anem a la dreta pujant una mica, després cap a l’ urbanització Can Verdaguer, seguim carrer avall.

11:55 (17'1km) 409m.- Castell de Mediona i Santa Maria. Aquí si s'encarrega es pot esmorzar, dinar o dormir. Ens ho ensenya el Masover.
Seguim avall cap a la Riera de Mediona, continuem pel costat del curs del riu, després de l'urbanizació Monterrey agafem un sender a la dreta que ens porta a les fonts de les Deus.

13:00 (20'4km) 336m.- Les Deus. Veiem les gorgues i les fonts, hi ha un parc d'aventura on es pot fer tirolines, pas de ponts i fustes etc...
Seguim avall i agafem el camí del poble.

13:22 (22'0km) 325m.- San Quintí de Mediona. Anem a buscar el cotxe, fem un refresc i donem per acabada l'excursió.

Mapa 3D:
Distància: 22,16 km.
Dificultat: Mitja, per la llargada.