dimarts, 5 de juny del 2012

D’Arbolí a Siurana i al Mas de l'Extremeny i de tornada pels Gorgs.

02-06-2012.- Avui el Paco no ha vingut, se'n anat amb la dona i amics a menjar, beure i dormir 3 dies a un hotel.
Hem sortit el Pere i Jo per no perdre comba i disfrutar de la muntanya.
A primera hora semblava que fes fresca, ja que feia vent, després el dia a quedat bo amb un mica de calor a última hora.
Durant la ruta em de destacar que l'hem tingut que modificar sobre la marxa, ja que hem trobat aigua a un lloc del riu i no hem pogut passar.
Els punts de track de més ja els he tret perquè la ruta quedi perfecta.

Arbolí- Ermita de Sant Pau- Grau del Vincabrer- Grau de la Trona- Siurana- Mas de la Barba- Mas de l'Extremenyo- riu- Grau del Gris- Molí de l'Esquirola- Els Gorgs- Gallicant- Arbolí.

07:10 (0'0km) 724m.- Sortim d’ Arbolí, encarem la muntanya buscant el Gr.
Trobem un pal indicador i anem cap a l'ermita de Sant Pau a l'esquerra.

07:22 (0'7km) 830m.- Ermita de Sant Pau, només sortir de l'Ermita, trobem un sender a la dreta que puja fort cap el Maset del Nadal.
Seguim per un sender pel mig del bosc que va baixant poc a poc. Al arribar a la pista trobem el Mas del Salin, una casa rural.
Seguim per la pista fins un indicador que ens marca a l'esquerra Grau del Vincabrer.
Vistes des de la pista.
Bonic grau que baixa bastant pendent pel mig del bosc i pel Barranc del Grau fins el riu Siurana.
08:04 (3'6km) 525m.- Riu Siurana.
Trobem el Molí Paperer, pugem recta amunt fins la pista on anem a l'esquerra. Als 50m trobem un altre pal que ens marca Siurana pel Grau de la Trona, anem amunt ala dreta.
Puja fort fins la Trona, trobem diverses vies d'escalada.
La Trona
Des de la Trona fins a Siurana es planer amb vistes molt maques de la vall, el riu i el pantà de Siurana.
08:40 (5'6km) 723m.- Siurana, bonic poble, llàstima de la carretera, abans era únic, soc una mica melancòlic en aquest sentit.
Passem el castell, les cases, l’església de Santa Maria i anem fins la punta.
Fem unes fotos, ens recreem una mica menjant una barreta i després d'agafar aigua, a les 09:00 sortim del poble.
Seguim per la carretera o pel costat 1'5km, al final la carretera gira a l'esquerra, nosaltres seguim pel camí recta. Als 250m girem amunt a la dreta, anem pel camí fins una cruïlla, anem avall a la dreta passant una cadena.

09:35 (9'0km) 764m.- Mas de la Barba, hi ha una alzina monumental de més de 150 anys.
D'aquí anem amunt a l'esquerra per un senderó tancadet fins la pista, anem a la dreta.
Bifurcació de camins, anem a l'esquerra amunt, seguim pel camí fins arribar al Mas del penya-segat.

09:58 (10'5km) 789m.- Mas de l'Extremenyo, bones vistes.
Baixem baix el barranc per anar cap a Siurana. Recorrem la part baixa del riu, anem fins les cadolles però hi ha molta aigua i no podem passar, hem de modificar la ruta. Aquest tram l'he tret del track.

Des de baix del Mas de l'Extremenyo travessem el riu i pugem per un camí trencat direcció la Febró.
Trobem un pal indicador que ens marca Grau del Gris, Arbolí, Pr, l'agafem avall.

Baixem pel Grau del Gris, grau tancadet, empinat i de poca dificultat.
Parem a mig camí a esmorzar en una zona d'ombra, se’ns a fet una mica tard.
Després anem trobant varies cruïlles que les anem deixant per baixar altre vegada fins el riu, el seguim.

11:37 (14'9km) 547m.- Molí de l'Esquirola, creuem el riu i anem amunt. Aquí hem tornat a empalmar amb la ruta que estava prevista. Seguim pel camí dels gorgs.

12:01 (16'5km) 605m.- La Gorguina, bon toll i cascadeta.
Decidim fer un banyet per refrescar-nos. L'aigua està fresca però ens senta de meravella. Ens sequem, fem una barreta i a les 12:27 seguim la ruta.
Ha estat un dels plaers més grans del dia.

Seguim amunt i fem un gir a la dreta, al arribar a la pista la seguim recta i a la mateixa corba de 180º, hi ha un sender recta amb marques de colors, seguim.

12:44 (17'9km) 686m.- El Gorg, salt d'aigua important, l'aigua està blanca i bruta, com si hagués hagut un abocament, no ens parem.
Seguim a la dreta fins el Gorguet, està bonic.
Anem arrere uns metres i seguim pel Gr amunt direcció Gallicant.

13:15 (19'9km) 865m.- Gallicant, poble o cases abandonades, anem fins la punta per veure les vistes del Montsant, Siurana, el Priorat, el pantà...
Anem per sota les cases directa cap el Puig del Gallicant fins trobar el camí cap a Arbolí, anem a la dreta i seguim el Gr.
Després de planejar una mica arribem al Collet dels Colls i ve la baixada forta fins el poble.

13:47 (22'2km) 713m.- Arbolí, hem acabat la bonica i complerta excursió.
Ens treiem les botes, anem a fer un refresc i a dinar cap a casa.