diumenge, 3 de juny del 2012

Montblanc- S. Joan de la Muntanya- La Pena- Rojals- Montblanc.

26-05-12.- Avui matinem per fer una llarga ruta per les Muntanyes de Prades.
Agafem un bon dia de sol i bona temperatura.
Al final se’ns a fet curta, ja que era bastant pistera i ràpida.
Les perspectives i vistes de la zona son molt maques, i a part dels últims 5 km, la ruta es bastant ombrívola.
Trobem bastants fonts que ens permeten reomplir d'aigua el que ens faci falta, no se si en una altre època de l'any poden estar seques.

Dins de la ruta inclouré les fonts que podem trobar.
Als pobles i a les Ermites també podem trobar aigua.

Montblanc- Ermita de Sant Joan de la Muntanya- Les Cent Fonts- Font el Deport- Mirador de la Pena- Coll de la Mola- Rojals- Font del Grèvol- Ermita de Sant Josep- Montblanc.

06:51 (0'0km) 362m.- Deixem el cotxe davant de les escoles i sortim de Montblanc pel Gr 171 direcció Poblet.
Al km aprox. trobem un sender a l'esquerra que ens indica cap a Sant Joan. Pugem per la Costa de Sant Joan, al inici suau després es va empinant més.
07:34 (2'9km) 692m.- Ermita de Sant Joan, bonica ermita restaurada per la gent del poble, de diversos nivell on hi ha capella, cuina, aigua, lloc per refugiar-se, una campana, lloc per menjar, terrassa amb bones vistes i mirador amb bandera catalana inclosa. Val la pena pujar-hi només per veure-la.
Sortim per darrera, per on hem pujat, per un sender direcció les Masies i la Trinitat.
Arribem a una pista forestal, anem a l'esquerra amunt.

08:07 (4'9km) 749m.- Aquí hi ha un sender que puja cap a l'esquerra, es pot fer fent siga sagues, nosaltres l'hem pujat directa per la canalització de llum i aigua fins la pista superior.
Al arribar a la pista trobem a l'esquerra les Cent Fonts, un xorret d'aigua que surt de la roques.
Seguim la pista a la dreta direcció oest.

08:38 (7'3km) 896m.- Font del Deport, aquí si que hi ha un bon xorro d'aigua fresca per remullar-nos i reomplir.
Als pocs metres trobem un sender que puja a l'esquerra cap a la Pena.

08:48 (7'7km) 959m.- Mirador de la Pena, bones vistes de la vall, i del Pirineu, si fa un dia clar.

Fem una barreta i seguim pel Gr cap els Plans de San Joan. Vigilem el sender que travessa alguna pista, al Coll de la Creu tornem a agafar el Gr a la dreta.
09:20 (10'3km) 1008m.- Coll de la Mola, sortim a la pista i anem a l'esquerra direcció Rojals, deixem el Gr.

09:54 (13'1km) 976m.- Rojals, ens seiem al costat de la font i aprofitem per esmorzar.
Omplim d'aigua i a les 10:16 emprenem la marxa.
A la sortida del poble, per la carretera, trobem un pal indicador a l'esquerra, anem direcció Montblanc pel Gr-171.
La baixada es dura i pedregosa, després es suavitza una mica.
Als 2km trobem la font del Grèvol, seguim avall.
Travessem diversos barrancs fins agafar un camí més ample.
foto83
Seguim pel marge esquerra del Barranc de la Vall.
Al passar la casa rural del Molí de la Vall de Fora, trobem una cruïlla a l'esquerra, anem amunt per pista formigonada. Hem de trobar un pal indicador en un sender a la dreta que ens marca cap a Montblanc.

11:41 (20'9km) 374m.- Ermita de Sant Josep, d'aquí pista asfaltada fins a Montblanc.

12:02 (22'6km) 352m.- Montblanc, hem arribat molt d'hora, anem al cotxe, ens canviem les sabates i anem a fer un refresc.