dimarts, 17 de juliol del 2012

Volta al Perdido 3er dia de 6: Monte Perdido 3355m.- Cilindro 3325 m.- Pitón SW 3194m.

04-07-2012.- Avui fem el dia estrella ja que fem el Pic més alt de la zona, el Perdido i dos més.
Pel matí el dia està solejat, però les previsions del temps no son gaire bones per la tarda, per la qual cosa ens hem d'afanyar una mica si no volem quedar xops.
La ruta no es gaire llarga però el desnivell sembla important.

Refugi de Góriz- Llac Gelat- Monte Perdido- Llac Gelat- El Cilindro- Pitón SW- Refugi de Góriz.

07:02 (0'0km) 2200m.- Sortim del Refugi de Góriz enfilant-nos cap al est. Pugem uns esgraons i girem cap el nord.
Tot recta seguint fites i un senderó ben marcat ens porta fins la Faja Roja, grimpadeta a l'esquerra i seguim recta amunt.
08:44 (3'4km) 3000m.- Llac Gelat. Som quasi dels primers de pujar.
Veiem la pala de neu i decidim posar-nos els grampons i pujar recta per la neu.
La neu està bastant tova i patim molt. Després de pujar uns 700 m de distància i 120m de desnivell decidim treure’ls i pujar per la pedrera. Hi ah gent que va pujant bastant be.
La tartera es empinada i llisca molt.

09:42 (4'5km) 3308m.- Arribem al collet. ara girem a la dreta per enfilar l'últim tram que es un turó de neu, està tou i es puja be sense grampons.

09:52 (4'7km) 3355m.- Cim del Monte Perdido. Hem tardat 2h. 50' tot i tenir que posar-nos i treure'ns els grampons un parell de vegades.
El dia es clar però es comença a emboirar i entrar núvols poc a poc.
Fotos de rigor, una barreta i tirem avall. Ara anem per les pedres i pel marge esquerra de la canal.
10:44 (5'9km) 3015m.- Estem damunt del llac Gelat.
Aquí se'ns afegeix el Raül, muntanyenc experimentat i escalador que ens vol acompanyà cap el Cilindro. Ens ha sentit que anàvem a fer-lo i que teníem material i li ha fet gràcia venir. No tenim cap inconvenient, sinó tot el contrari, contents de que vingui.
Seguim recta cap a l'oest sense perdre alçada per enfilar la canal empinada i pedregosa que ens portarà al coll del Cilindro.

11:11 (6'4km) 3184m.- Forquilla del Cilindro. Aquí hem de fer un pas de tercera de uns 15m. no gaire complicat per pujar.
De les dos canals que hi han la de l'esquerra es més fàcil.
Per baixar es recomana corda ja que no te bons agafadors. Està preparada amb una cinta per fer ràpel. La de la dreta te argolles posades amb ciment químic, es més llarga però te un punt de reunió intermedi.
Pugem seguim per la cresta i arribem a un llom llarg suau i pedregós.

11:44 (7'1km) 3325m.- Cim del Cilindro.
Monte Perdido des del Cilindro
Ens arrimem fins la cresta NO, ens en comentat que podríem baixar i anar fins el Marboré. La baixada es veu empinadeta, el temps no està fiable per la qual cosa i per que no ens havíem recordat de fer el Pitón, tornem arrere per on hem vingut.

12:26 (8'1km) 3220m.- Estem a la part superior de la canal, preparem el ràpel i baixem.
12:46 (8'3km) 3194m.- Cim del Pitón, foto i baixem al coll.
Ara mengem alguna cosa abans de tirar avall.
A les 13:08 emprenem la marxa. Baixada per la canal cap el Llac Gelat.
Abans d’arribar-hi girem cap el sud tallant cap a la Faja Roya.
Empalmem al camí que baixa del Perdido i desfem tota la ruta fins el refugi.

14:42 (12'2km) 2200m.- Arribem al Refugi de Góriz.
Ens acomiadem del Raül que marxa cap a la vall d'Ordesa a agafar el cotxe. Adreces, telèfons i fins un altre.
El dia s'ha anat tapant una mica, a les tres i mitja de la tarda a començat a ploure i no ha parat en tota la nit.

Fem relacions públiques, descansem i preparem la ruta per demà fins l'hora de sopar.