dilluns, 24 de desembre del 2012

De Salomó a la Torre del Moro i la Tossa Grossa de Montferri.

16-12-2012.- Avui hem quedat tota la colla de la bici, i la família, per anar a fer el dinar de Nadal.
Per anar fent gana hem quedat a les 10 del matí a Salomó per pujar a la Torre del Moro, fita típica dels beteteros de la zona per fer-la al menys una vegada encara que es faci a peu un bon tros.
Nosaltres l'hem pujat per tots els costats, fins i tot hem arribat baixant, jajaja, i ho volíem ensenyar a la família.
Hem pujat uns 25 entre dones i nens, ha fet un dia força clar i amb temperatura agradable.
Al final con que era aviat ens hem acostat fins la Tossa Grossa, després hem tornat pel mateix lloc. Ja a baix hem voltat el circuit de motocròs per allargar un pel la ruta.

10:18 (0'0km) 100m.- Sortim del casal de Salomó on hem deixat els cotxes i on tornarem per dinar.
Anem cap a la riera, passem pel costat d'unes naus i pugem fort per un camí.
Arribem a una carretera, anem a l'esquerra amunt.

10:33 (0'9km) 174m.- S'acaba l'asfalt, estem al costat de la pista de motocròs,trobem una cruïlla de camins, anem recta a la dreta pujant una mica.
El camí va fent siga sagues, hi han diversos senders que es poden agafar per tallar una mica.

10:42 (1'4km) 198m.- Trobem un sender que puja pel costat de la tanca del antic abocador, el seguim amunt. La pujada es constant, empinada i pedregosa.

11:12 (2'9km) 369m.- Torre del Moro, bones vistes de tot el voltant, es pot pujar dalt.

Fem reunió, piquem alguna cosa, fem unes fotos i a les 11:32 decidim anar fins la Tossa.

11:50 (3'4km) 387m.- Tossa Grossa de Montferri, des d'aquí veiem tota la fondalada de la cara nord, es el vèrtex geodèsic més alt de la zona.

Tornem pel mateix lloc, passem per la Torre i seguim pel senderó avall fins arribar a la pista.

12:40 (6'2km) 213m.- Arribem a la cruïlla del motocròs. Ara anem a la dreta avall donem la volta per baix el circuit, després hi ha una pujadeta forta i arribem al pla de dalt.
Hi han diversos camins, rodegem la bassa i des de darrera surt un camí avall que ens marca cap a Salomó, el seguim, trobem una tanca, anem pel costat i fem cap a la pista que ve del pantà.
Girem a l'esquerra i ja estem al poble.

13:17 (8'2km) 158m.- Arribem a Salomó, travessem el poble i fem cap al cassal on donem per acabada l'excursió.

Ara a dinar i explicar aventures, i després partit de futbol.