dilluns, 17 de desembre del 2012

Des de Biure a St. Miquel de Montclar i baixar pel Torrent de St. Miquel i el Torrent de Biure.

17-11-2012.- Avui ha fet un dia tapat i amb una mica de fred, la perspectiva era que pugues fer algun plugim però no ploure massa com així ha estat.
Al arribar dalt el cim va entrar la boira i no varem poder veure res.
Tot i això hem disfrutat d'un dia de muntanya que amb les olors i els colors ha estat profitós.

Biure- St. Miquel de Montclar- Montclar 947m.- Torrent de St. Miquel- Torrent de Biure- Monòlit- Biure.

09:15 (0'0km) 627m.- Sortim de Biure pel final del poble per una pista formigonada que puja cap el castell.
 Seguim amunt continuant per una camí principal que puja suau, deixem dos camins a l'esquerra.

09:30 (1'3km) 702m.- Cruïlla de camins anem a la dreta 90º i altre vegada a l'esquerra 90º, seguim pista amunt.
Al cap d'una estona el camí es torna sender , més pedregós, trencat i costerut.

Anem amunt amb forta pujada, podem anar a buscar la carena.

10:03 (2'7km) 915m.- Arribem dalt el pla, seguim pel sender marcat sense cap dificultat.

10:11 (3'2km) 936m.- Ermita de Sant Miquel de Montclar.
Cau una mica de plugim i hi ha boira. Fem alguna foto, encara que no es veu res i anem a buscar el sender que surt pel costat de l'ermita baix la torre, a l'esquerra.

El sender baixa fort per zona de sotabosc i arbrada fins arribar a un camí més ample, aquí hi ha una esplanada, parem uns 15' a menjar alguna cosa.
Seguim avall.

10:56 (4'3km) 760m.- Trobem una cruïlla de 5 camins amb un pal indicador, anem pel Torrent de Sant Miquel, a l'esquerra pel primer camí avall direcció Pontils.

11:36 (7'6km) 562m.- El camí gira 90º a l'esquerra, passem una riereta.

Després està asfaltat.
Seguim la carretera direcció Biure, podríem agafar alguna alternativa de camí no asfaltat però ho deixem per un altre dia, que faci més bon temps.

12:03 (9'5km) 598m.- Trobem un monòlit en una cruïlla, seguim la carretera.
12:10 (10'0km) 617m.- Deixem la carretera i anem per un camí que puja a l'esquerra, està rodejat de pins.
Entrarem per darrera el castell.

12:25 (11'0km) 628m.- Entrem a Biure i fem un tomb pel poble.

12:34 11'5km) .- Anem a buscar el cotxe i acabem l'excursió.