dijous, 14 de març del 2013

Prenafeta- La Cogulla- Miramar- Tossal Somerota- Tossal Gros- Bosc del Rector.

02-03-2013.- Després d'una setmana de pluges hem tingut un bon dia de sol, amb temperatures al matí fresques però  solejat i clar.
Hem anat els tres companys, el Pere, el Paco i Jo, a fer una mica de crestes senzilles amb un desnivell acceptable per anar fent cames per les sortides als Pirineus.
La ruta ha estat entretinguda molt recomanable i amb bones vistes per tots els voltants.

Prenafeta- Serra Carbonaria- La Cogulla- Font de Miramar- Miramar- Tossal de la Somerota- l'Alzina Grossa- Coll de Prenafeta- Tossal Gros- Planola de Fanló- Bosc del Rector- Font del Bou- Prenafeta.

08:39 (0'0km) 495m.- Sortim de Prenafeta per darrera la font amunt direcció Figuerola, el Castell i Coll de Prenafeta.
Arribem a una cruïlla de camins, agafem el camí de la dreta i només començar trobem un sender que puja encara més a la dreta per anar a buscar la serra Carbonaria.
El sender es molt bonic, va pel mig del bosc, trobem algun tram una mica enfangat i amb roderes de motos.

09:03 (1'5km) 704m.- Hem de deixar el sender principal i anar a la dreta, per un sender que s'enfila amunt encara més cap a la cresta, hi han unes fites.

Si seguim recta i a l'esquerra anirém cap al camí de Figuerola.
Primer es sender i després fem la cresta sense dificultat i gens aèria, si estàs acostumat.

09:23 (2'5km) 694m.- Acabem la cresta i arribem a un camí més ampla, el seguim direcció les antenes de la Cogulla.
Fi del sender.

Quant trobem el camí que ve de Miramar a Lilla, anem direcció est, Miramar, i abans de baixar cap el poble, voltem pel sud-oest per darrera la Cogulla, fins que trobem un sender que puja directa.

09:51 (4'9km) 781m.- Cim de la Cogulla. Arribem a les antenes, fa molt vent i no s'està gens bé.
Comencem a baixar per la pista principal.
Als 60m agafem un sender a l'esquerra que baixa fort camp a través.
Miramar i el camí que puja.

Al arribar altre vegada a la pista anem a la dreta.
Als 50m agafem un trencall a la dreta avall fort.  Seguim la pista, es com un talla focs. Després d'una corba de 90º a dretes, fem uns metres i trobem un camí que gira 180º, anem avall direcció nord cap a Miramar.

10:04 (5'7km) 649m.- Font de Miramar. Bona aigua però sense tractar. Seguim cap el poble.

10:08 (5'9km) 656m.- Miramar, fem la volta per dins el poble veiem els balcons i les vistes, el rodegem i anem fins la carretera d'entrada.
Seguim la pista direcció la Cogulla, quant arribem a una cruïlla agafem un camí sender a la dreta que ens porta cap a unes altres antenes.

10:27 (7'2km) 759m.- Tossal de la Somerota. Voltem per l'esquerra de les antenes, i pel darrera baixem per un sender empinat fins una pista  ample.
Agafem el talla focs a la dreta, baixa fort i està trencat. Després una petita pendent i continua baixant.
Tossal Somerota d'on baixem.
10:38 (8'1km) 570m.- Alzina Grossa. Cruïlla de camins, anem a l'esquerra direcció Figuerola. Seguim tota la pista principal.
Alzina Grossa.

A mig camí parem 15' a esmorzar.

11:08 (9'5km) 586m.- Cruïlla Figuerola, Prenafeta. Anem amunt a la dreta cap a Prenafeta.

11:18 (10'3km) 667m.- Coll de Prenafeta, si tiréssim avall recta amb poc temps arribem al cotxe.
Anem a la dreta direcció Tossal Gros. Seguim el sender i busquem la carena per on pujarem fins el Cim.

11:36 (11'2km) 866m.- Tossal Gros. Cim més alt de la zona, bones vistes dels voltants.

Seguim el sender direcció nord-est. Als 150m. trobem unes fites i un sender a l'esquerra que baixa empinat pel mg del bosc, anem avall.

11:42 (11'6km) 769m.- Planola de Fanló. Esplanadeta que es junta amb un camí, anem a la dreta.
Arribem a la pista que ve de Figuerola, anem amunt a la dreta i als 50m hi ha un cartell indicador, unes baranes de fusta i un sender que entra cap el Bosc del Rector, que es per on anem.
Seguim el sender entretingut bonic i còmode. Fem cap a una pista que ve de Cabra, està molt enfangada, retornem uns metres enrere i agafem un sender ben marcat que baixa pel mig del bosc i ens porta a la pista però més avall.
Anem a l'esquerra, passem la Font del Bou i seguim tota la pista avall direcció Prenafeta.

12:35 (15'9km) 491m.- Prenafeta, arribem al poble, anem a buscar el cotxe i donem per acabada l'excursió.