dimarts, 8 de maig del 2012

Capafonts- Prades- Baltasana- Coves del Pere- Quatre Termes- Mas del Toni- Capafonts.

05-05-12.- Matinem una mica per fer la ruta per les muntanyes de Prades.
Volem fer una bona volteta i ens fa por que al tornar pel riu Brugent, ens trobem que esta`inundat i que no podem passar, ja que fa dues setmanes que varem voler fer-ho al revés i no varem poder passar.
El dia es bastant bo, una mica ennuvolat i possible plugim per la tarda, al final no ha plogut gens.
Sortim en ganes i amb alguna dubte, ja que algun tram no el coneixem i hem d'improvisar.

Capafonts- Barranc del Rebollar- Ermita Sant Roc- les Comes- Prades- Camí Montblanc-  Bassa- Gr-171- Tossal de la Baltasana- Coves d'en Pere- Coll Dineral- Coll Perroi- Coll Caldereta- Mola d'Estat- Taula Quatre Termes- Coll de Viladecabres- Mas d'en Toni- riu Brugent- Capafonts.

07:34 (0'0km) 752m.- Sortim de Capafonts per darrere del cementeri cap a la Riera i agafem el camí que puja cap a l'ermita de l'Abellera. Es un camí còmode que puja progressiu sense massa dificultat.
Quant arribem quasi dalt l'Ermita, anem a l'esquerra cap a Sant Roc.

08:33 (4'9km) 1011m.- Ermita de Sant Roc, davant mateix de l'ermita surt un senderó que ens porta cap a les Comes. On hi han unes roques i una petita caiguda d'aigua, agafem el camí planer a l'esquerra fins la Urbanització.
Baixem pels carrers fins el poble i anem a la dreta fins la creu de Montblanc.
Anem amunt a la dreta pel camí de Montblanc fins trobar la bassa.
Baixem al camí que veiem a l'esquerra i anem a bordejar la bassa per baix.

09:14 (8'5km) 1009m.- Pal indicador, anem cap el Tossal direcció nord per darrera la bassa i seguim el camí fins a trobar el Gr.
Abans de arribar al Coll del Bosc, veiem el Gr marcat cap a la dreta per un sender que puja fort pel mig del bosc.
09:40 (10'5km) 1200m.- Tossal de la Baltasana, bones vistes, no ens parem que fa molt vent, seguim recta avall per la pista.
Al arribar baix, passem la cadena i seguim recta fins la cruïlla cap a les Coves d'en Pere.

09:54 (11'7km) 1167m.- Coves d'En Pere, parem a esmorzar, bocata, plàtan i aigua.
A les 10:16 tornem  a emprendre la marxa. Seguim la pista a l'esquerra i al primer revolt seguim recta per un senderonet que ens ve de cara fins el Gr que està a l'altre banda del turó.
El seguim, passem els Coll de la Font del Dineral, Coll d'en Perroi, Coll de la Caldereta i als 50m pugem fort amunt a la dreta per un sender cap a la Mola.
11:13 (16'5km) 1116m.- La Mola d'Estats o dels Quatre Termes, ens recreem amb les vistes, quatre fotos i seguim cap al Est.
11:26 (17'0km) 1113m.- Taula dels Quatre Batlles.
Davant mateix hi ha un sender amb un pal indicador, l'agafem avall cap el Coll de Viladecabres i el Mas d'en Toni.
El sender baixa directa, empinat, trobem algunes fites, hi ha algun tram perdedor, hem d'anar en compte.
12:06 (19'5km) 653m.- Mas d'en Toni, el deixem a la dreta, pugem una mica per baixar cap el riu.
Passem el pont cap a l'esquerra i als 100m hi ha un senderó a dretes que ens porta a Capafonts pel riu Brugent.
Passem el riu varies vegades, trobem la Manugra, les Fous i diverses basses com a piscines, grans llargues i fondes, passem els molins i el pont medieval vell fins que veiem el poble.
13:06 (23'7km) 741m.- Capafonts, pugem cap el poble i acabem l'excursió.