divendres, 8 de març del 2013

Ruta de la Ferralla per les muntanyes de la Mussara. Grau Trencanous- Via Ferrada de la Trona- Avencs de la Febró.

16-02-2013.- Avui hem fet una ruta complerteta que ens porta a fer el Grau de Trencanous, la via ferrada de la Trona i els Avencs de la Febró.
L'hem completat amb un recorregut de 16 km. que ens porta a empalmar les zones de manera circular.

Ens vam assabentar de que les ferrades les havia equipat la Trencanous o/i Skpat, enhorabona per la seva feina, i un gran reconeixement per ells de tots els que la utilitzem.

Plans de Peiró- Font del Roure- Grau Trencanous- Gr 172- Mas de Joan Pau- Grau dels Racons- Ferrada de la Trona- Mas de Joan Pau- Gr 7- Pla de l'Agustenc- Avencs de la Febró- Refugi de la Mussara- Mas de Joan Pau- Grau dels Racons- Maset de les Tosques- Font del Roure- Plans de Peiró.

08:11 (0'0km) 851m.- Aparquem al arribar als plans de Peiró, en una entrada a l'esquerra de la carretera.
Agafem un sender mig perdut que ens marca cap els Cingles.

Després arribem a un camí més ample, quant l'hem trobat hem vist que venia de la carretera, una mica més amunt d'on tenim el cotxe.

Als pocs minuts trobem la Font del Roure, seguim pel camí que ve recta davant nostre.

08:27 (0'7km) 846m.- Sender a la dreta que puja fort cap el Grau de la Trencanous.
Pugem pel Grau equipat sense necessitat d'ajudes tècniques, passem per dins una cova, anem a l'esquerra voregem la muntanya i pugem fent una grimpadeta.
Anem a la dreta fins un pla, seguim per un sender recta fins la carretera. La travessem i anem amunt, el camí bastant tancat. Podem pujar un tram per carretera fins a trobar el Gr que seguim amunt.
Creuem el camí formigonat que ens portaria a les antenes de la Mussara.
Seguim recta ara baixant i cap al oest fins el Mas de Joan Pau.

09:23 (3'8km) 893m.- Trobem un pal indicador, anem avall pel Grau dels Racons.
Trobem un cartell que ens marca Ferrada de la Trona i ens dona unes indicacions. Entrem pel barranc cap el nord.

09:35 estem a la Via ferrada.

Entre la preparació d'arnesos, cordes, el ràpel d'uns 15m., la via complerta, el desequipament i les fotos hem estat una hora aproximadament.
Per informació de la via recomano anar a la web del equipador www.latrencanous.com

10:35 Tornem a pujar al Mas de Joan Pau.
Seguim recta amunt fins la carretera, la creuem i uns 10m a la dreta hi ha un sender que puja seguint el Gr.
Arribem a la pista ample, anem a l'esquerra pel Gr 7.

11:05 (7'0km) 987m.-  En una esplanadeta parem a esmorzar uns 15'.
A les 11:22 Seguim la ruta.

11:28 (7'5km) 993m.- Pla de l'Agustenc. Cruïlla de diversos camins amb alguns pals indicadors, anem cap el nord als Avencs de la Febró.

1:38 (8'2km) 992m.- Avencs de la Febró.
A la part superior trobem un arbre i una xapa on està equipat per fer un ràpel, o millor dit dos, ja que es fa un de 10m. fins la part superior d'una gran roca encastada i un altre fins baix l'avenc d'uns 15m. Ens equipem, baixem i seguim l'avenc fins el fons.

S'hi troben diverses coves que amb l'equipació adequada es poden visitar. Serà un altre dia.

Trobem uns graons encastats i equipats amb cable per on sortim del avenc.

Des de dalt anem a la dreta i trobem una petita escala per on passem al altre costat.
Anem a buscar el sender per on hem vingut i el desfem fins e Pla de l'Agustenc.

12:28 (9'3km) 997m.- Pla de l'Agustenc. Ara anem recta direcció la Mussara.
Seguim el camí fins una casa que es veu. Passem la carretera i seguim pel camí que ve de front. Anem cap el Refugi.

12:45 (10'8km) 973m.- Refugi de la Mussara.
Passem per sota, girem a l'esquerra i per un sender no massa ben marcat, anem buscant la millor traça per anar fins el Mas de Joan Pau.

13:09 (12'5km) 901m.- Cruïlla del Grau dels Racons, anem avall pel Grau. Passem sota la Trona i seguim avall pel sender.

13:24 (13'1km) 754m.- Mas de les Tosques. Mes avall trobem una cruïlla, anem a l'esquerra. Pujada constant amb algun regueró que desemboca a un camí més ample.
Seguim recta amunt fins el costat de la carretera.
Anem a la dreta avall, arribem a una esplanada on surt un sender a l'esquerra, el seguim fins a trobar el Gr.
Baixada forta i trencada fins la Font del Roure.

13:55 (15'7km) 838m.- Font del Roure. Seguim recta a l'esquerra pel camí fins la carretera on als 20m. a la dreta trobarem el cotxe.

Mapa3D:

Distància: 15,9 KM.
Desnivell +: 787 M.
Desnivell -: 754 M.
Dificultat: Mitja, amb els coneixement adequats.
Temps caminant: 4h 05'
Temps total: 5h 47'

Material necesari: Casc, Arnés, Corda 30m, Disipador, Mosquetons.

Descarregar el Track: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4082828

1. Aquest dissabte hem fet aquesta ruta la meua companya i jo, només vull precisar la longitud del segon ràpel per baixar als Avencs de la Febró. la longitud de corda ha de ser 15 m i no els aproximats 12 m que figura al text. Amb 15 m és suficient, arribant just sense el "xiclet" de la corda.
    Per altra banda agrair-vos tot el treball que feu publicant aquest bloc que sens dubte és de gran ajuda pels qui fem el cabra per aquestes muntanyes. Salut.