dijous, 22 de juliol del 2010

Carros de Foc 3: Refugi d'Amitges- Tuc de Ratera 2863 m.- R. de Saboredo- R. de Colomers

30-07-2010.- Segona etapa de la ruta. Avui a més del tram que ens toca, decidim fer el Pic de Ratera.
Per la nit a plogut una mica, però ara al matí està clar i fa bon temps.
Per la nit ens ha tocat dormir prop de la finestra, i un gavatxo s'ha aixecat per la nit a obrir-la, m'ha fet passar fred, he pogut agafar una altra fresada i en cavat ja he dormit bé. Son les coses de dormir amb gent.
Al matí l'esmorzar a les 7, no està malament, una mica de tot. Després a recollir-ho tot i sortir.
Sortim del Refugi d'Amitges a les 07:30 aprox.
Refugi d'Amitges
Agafem la pista que surt a l'esquerra del refugi. Als 100 m ja està amb neu.
Pujada cap el Port de Ratera
Passem pel mig dels Estanys dels Barbs i de la Munyidera i pugem cap el Port de Ratera.
Port de Ratera
Trobem l'Estany del Cap del Port de Ratera gelat, una mica més amunt hi han uns estanyols a la dreta i des d'aquí ens decidim anar directe al Cim, primer travessem per la neu, al arribar a la pedra deixem les motxilles, i emprenem la pujada forta per una zona molt pedregosa però no massa difícil que ens portarà fins el Cim a 2863 m.
Pujant al Pic de Ratera
Aquí trobem les vistes més boniques de tot els carros de foc, es veu tot el Circ de Colomers amb més de 20 Llacs, els més alts encara amb neu i gelats, i els baixos amb aigües clares i molts colors diversos, val la pena puja-hi. I per dalt Pics i muntanyes fins l'Aneto i d'altres. Després de descansar veure aigua i recrear-nos amb la vista baixem fins el pla.
Trobem un indicador que ens diu que es pot anar cap al Refugi Colomer o cap al Refugi de Saboredo, nosaltres fem la volta complerta i anem recta per la dreta cap a Saboredo.
Fem una baixada per neu, i al cap d'una estona trobem dos llacs, el primer Lac deth Naut el passem per la esquerra, el segon Lac deth Muei per la dreta. Al cap d'una estona, uns 250 m arribem al Refugi de Saboredo, petitet, per unes 20 o 25 places, on fem un petit entrepà, ens ho acompanyen amb una amanideta peculiar, bastant bona, i amb alguna cosa per beure. Els que estaven allí eren estrangers i quasi que no ens enteníem però bona gent i atents.
Refugi de Saboredo
Sortim per l'esquerra del Refugi, anem per pedres i a mitja muntanya fins agafar un senderó que va pujant progressivament fins el Coll del Tuc Gran de Sendrosa on hi ha una paret de neu de 3m.
Coll de Sendrosa
La pugem i ara 1 km de baixada entre sender i pedres que ens porta la fons de la Vall. Anem cap a l'esquerra fins la roca on trobem una mina d'aigua, d'aquí el camí comença a pujar fins un primer Llac que el passem per la dreta, molt bonic i frondós.
Llac sense nom
Ara amunt fins arribar a la pressa del Llac Major de Colomers, la passem per damunt i anem cap el Refugi tancat que està a la dreta. Per darrera d'ell seguim el senderó, passem un pontet de fusta i arribem al Refugi de Colomers a 2135m.
Pont de fusta del Refugi de Colomers
Refugi bonic, modern i ben condicionat. Deixem les motxilles i anem al Llac a refrescar-nos, com cada dia.
Refugi de Colomers
El sopar a les 7, no està malament.
Hi han diverses habitacions, el que fa que es dormi millor i més tranquils. Ara a descansar i esperar el dia de demà.