dijous, 26 de març del 2015

Refugi Wallón- Pic Gran Facha 3005 m.- Refugi Respomuso.

Dia 3 de 6 de la Volta Pirineus Francès Espanyol.

15-07-2015.- Avui ja toca començar a fer alguna cosa més intensa per anar fent boca.
Farem el primer tres-mil de la setmana.
Es un pic fàcil, que com a molt posem alguna mà i no te cap pas tècnic ni aeri.
La ruta no es massa llarga, encara que te algunes pujades intenses i alguna dificultat afegida de que hi han trams amb neu.

06:57 1865m.- Sortim del Refugi Wallón, anem direcció sud-oest travessant el Pla de la Gola.

Hem de creuar el riu per un pont i després enfilem a la dreta oest cap un senderó que es veu clar que puja fort fent ziga zagues.

07:53 2246m.- Arribem dalt un roquer, hi ha una esplanadeta i un rierol, seguim amunt.

08:03 2263m.- voltem un turó, pugem pel costat del riuet fins un llaquet, anem amunt esquerra oest.

08:10 2323m.- A partir d'aquí ja trobem neu. Com la temperatura es bona, no està glaçada i pugem be sense grampons.

08:22 2414m.- S'aplana una mica, hem d'anar fins el coll de la Facha que es veu al fons.

09:00 2664m.- Després de l’última pujada estem al Coll de la Facha. Amaguem les motxilles i anem cap el cim.
Està bastant ben fitat, es una grimpada fàcil.

09:50 3005m.- Cim de la Facha. Estem una estona, fem unes fotos i ens relaxem veien el paisatge. Fa molt bon temps.
Llac de Respomuso on hem d'anar.
Refugi Wallón d'on venim.

10:14 Comencem la baixada.
10:46 .- Coll de la Facha. Recollim les motxilles i seguim cap el barranc de Campoplano, oest.
Baixada amb molta neu i diversos graus d'inclinació.

11:30 2331m.- Busquem una ombra i parem a menjar alguna cosa.
11:49 seguim la ruta
12:20 2154m.- Arribem al Ibon de Campoplano. Hi ha molta aigua, no el podem travessar.
Anem cap a una petita presa que hi ha a l'esquerra sota una caseta blanca que es veu, es el Refugi vell de Piedrafita.

12:26 2145.- Travessem la petita presa i remuntem cap a la dreta per un sender que ens portarà al GR per la cara nord del turó.
Seguint el sender arribarem al refugi.
12:57 2146m.- Refugi de Respomuso.

Ha estat un bon dia de muntanya, ara menjar, descansar i preparar-nos per tres dies intensos que ens queden.