dissabte, 5 de novembre del 2011

Volta al Posets 5 de 7 amb 14 tresmils: Des del Refugi Biadós passant pels Ibons de Millars i de Leners pujant a la Forqueta 3007m i SE 3004m fins el Refugi d'Angel Orus.

07-07-2011.- Avui es el quart dia de la volta al Posets, el cinquè si contem el dia d'aproximació al refugi d’Estos.
Teníem previsió de fer el Bachimala però degut a que anem amb un dia de retard ens dirigim cap al refugi d'Angel Orus.
L'intenció es fer les Forquetes i baixar al refugi, al final hem allargat la ruta anant als llacs de Millares i de Leners abans de fer les Forquetes.
En veritat a valgut la pena ja que les vistes del recorregut i dels llacs amb les muntanyes al fons son molt boniques. Si es volgués fer directa el coll sense anar als llacs guanyaríem 1h. 30' aprox.
El dia ha estat bé una mica tapat, no gaire calor i al cim ens ha entrat la boira com casi cada dia.
Després s'ha aclarit i quant estàvem al Ibon de Llardaneta refrescant-nos una mica i menjant alguna cosa, s'ha posat núvol i a començat a ploure el que ens ha fet marxar ràpid cap baix.

Refugi Biadós- Barranc de Ribereta- Ibon de Millars- Ibon de Leners- tornem a la Vall de Millars- Coll d'Eriste- Forqueta 3007m- SE 3004m- Ibon Llardaneta- Gorges de Llardaneta- Refugi Angel Orus.

07:16 (0,0km) 1740m.- Sortim del Refugi de Biadós i ens dirigim cap al Est per creuar el riu Zinqueta d'Añes Cruzes per un pont de fusta.
Pont de fusta per passar el riu Zinqueta d'Añes Cruzes.
Seguim els indicadors cap el Coll d'Eriste, anem per prats i després per pinars remuntant la vall de Millars per la vertent dreta del barranc de la Ribereta.

08:34 (3,8km) 1987m.- Arribem a una zona oberta perdem una mica d'alçada i travessem una torrentera per remuntar per un bosquet fins arribar a una zona herbosa.
09:00 (5,2km) 2157m.- Anem a buscar el torrent, el creuem, remuntem una zona pedregosa i arribem a la cruïlla del llac de Millars.

09:11 (5,8km) 2220m.- Agafem a la dreta cap els Llacs.
Deixem el camí que puja recta per l'esquerra que va cap el coll d'Eriste. Després hem de tornar a agafar-lo.
Anem per un camí que puja suau empedrat amb grans roques que canvia molt el paisatge que hem vist fins ara.

09:23 (6,4km) 2305m.- Arribem al Llac de Millares. Un gran llac amb una presa artificial.
Seguim un sender marcat direcció Oest, ens porta per petits ibons, ens arribem al fons per veure la vall que hem deixat. Girem a l’esquerra i seguint el caminet fitat.

09:59 (8,2km) 2498m.- Després de seguir remuntant el camí passem per unes cabanes i arribem al Llac de Leners.
Des d'aquí hem de tornar per on hem vingut fins el camí cap el coll d'Eriste.
A valgut la pena ja que hem vist paisatges diferents i molts animalons com a Isards i marmotes.

10:44 (10,3km) 2282m.- Estem a la cruïlla. Ara una forta pujada per una gravera, després un pla per trobar-nos una glacera 2682m. que hem de creuar, ja que no està gaire dura l'aprofitem per remuntar recta i treure’ns unes quantes roques del mig.

12:05 (13,0km) 2860m.- Arribem al coll d'Eriste. Deixem les motxilles i anem a fer els cims que estan aquí mateix.

12:31 (13,7km) 3004m.- Grimpem una mica i anem a buscar la bretxa intermitja, primer anem a la SE, anem a la part posterior Sud per on pujant per una escletxa fem cap al Cim de la Forqueta SE.
Tornem a la bretxa intermitja i anem a l'altre, aquesta es fa per la cara nord.

09:45 (14,0km) 3007m.- Cim de la Forqueta.
Baixem cap el coll, no cal anar a la bretxa intermitja, busquem una baixada més directa.

09:55 (14,3km) 2860m.- Estem al coll d'Eriste, anem a la dreta direcció est per una tartera bastant empinada i solta, ens porta a un pla on trobem diversos petits llacs i ens dirigim cap el llac de Llardaneta 2670m. El bordegem pel flanc esquerra abans de sortir pel torrent de Lladaneta fem un descans mengem alguna cosa i ens refresquem a les aigües del llac.
10:33 (15,6km) 2670.- Seguim torrent avall per la vall de Llardaneta, deixem el sender que va a canal fonda a l'esquerra i més avall trobem les Gorges de Llardaneta 2450m, bonic paratge on encara queda neu.

Seguim baixant ara més empinat i abrupte, passem un pont de ferro i ara per zona pedregosa anirem direcció sud a buscar el refugi.
14:39 (18,7km) 2095m.- Arribem al Refugi d'Angel Orus. Gran refugi reformat una mica malament l'entrada i les taquilles però bé. Una bona dutxa, menjar i descansar.