CAMINS I SENDERS A PEU I AMB BTT.
AMB ELS SEUS TRACKS, DESCRIPCIONS, EXPERIÈNCIES I RECOMANACIONS.

Traductor

dilluns, 15 d’agost del 2011

Volta al Posets 3 de 7 amb 14 tresmils: Des del Refugi d'Estós per la xemeneia a la cresta del Gourgs Blancs 3129m., la Torre Armengaud 3114m. i la Pta. Lourde Rocheblave 3104m.

Introducció:
05-07-2011.- Ahir a la tarda el Paco va tenir que marxar per assumptes personals cap a Terol, i si tot va be tornarà avui per la nit.
He tingut que modificar la ruta prevista ja que teníem que marxar cap el Refugi de Biadós, i con que l'haig d'esperar he decidit fer tot sòl la cresta del Gourgs Blancs.
Recomanat per guarda del refugi decideixo fer-la pujant per la xemeneia que hi ha entre aquest i el Jean Arlaud.
Segons el guarda el Jean Arlaud es pot pujar des de la xemeneia i després tornar-lo a baixar per fer tota la cresta, però Jo no he trobat el pas i no m'he volgut arriscar tot sòl. Així doncs explico una mica la ruta que he fet.
Ahir al vespre vaig conèixer a José i David dos muntanyès i escaladors experimentats que varem estar xerrant i que m'han deixat bons records, des d'aquí, si ho llegeixen, els vull donar records i el agraïment per la seva companyia i consells.
He de dir que feien un recorregut similar al meu però amb molta més dificultat, ja que van fer 10 tres mils.
Al final del recorregut ens vam trobar al Coll del Gías i vam baixar junts.

Ruta:
Refugi d'Estós- Vall de Gías- Ibon superior de Gías- Xemeneia del Gourgs Blancs- Cresta- Pic Gourgs Blancs 3129m.- Pic Torre Armengaud 3114m.- Punta Lourde Roucheblave 3104m.- Port de Gías- Bretxa de Gías- Tartera Est- Refugi d'Estós.

Descripció:
06:48 (0,0km) 1900m.- Surto del Refugi per un sender de darrera dels lavabos, planeja una mica i després puja acompanyant el barranc de Gías pel costat de l'aigua. Trobo una cascada i vaig a l'esquerra cap els Ibons de Gías. La pujada es constant i continuada.

08:19 (2,9km) 2628m.- Ibon Superior de Gías. Rodejo l'Ibon cap a la dreta, hi han fites. Després del Ibon giro a NE, segueixo en aquesta direcció pujant fins arribar a la perpendicular de la escletxa que hi ha entre el Gougs i l'Arlaud, ara recta direcció N pujant per una tartera de grans pedres de granit.

La xemeneia a la dreta entre el Gourgs Blancs i el Jean Arlaud
09:03 (3,9km) 2891m.- Arribo al peu de la gran massa del Jean Arlaud, hi ha una petita glacera gelada que no sembla que la pugui passar ja que a aquesta hora encara fa fred i no porto els grampons.

Petita glacera i xemeneia
Quant m'hi acosto veig que hi ha pas entre la roca i el glaç.

Pas al glaç de la alçada d'una persona i xemeneia de més de 100 m.
M'enfilo cap a l'escletxa, al començament es fa bastant bé, després es torna molt vertical, arribo a una zona d'una roca plana vertical sense cap agafador. No se per on tirar mà.
Per sort algú a posat un parell de cordes que arriben just quasi on estic. Faig un esforç i puc agafar-les, ara uns 10 o 15 metres amb la corda fins fer el pas i ja menys complicat cap el collet a peu de cresta.

09:32 (4,1km) 3027m.- Estic al collet. Miro de fer el Jean Arlaud i no veig clar per on pujar, està molt vertical per mi.
Me’n vaig a l'esquerra i afronto la cresta, molt bonica, del Gougs Blancs.
Amb molta tranquil•litat i paciència vaig buscant els passos, alguns fitats, altres no tant, alguns passos II i algun pas III que miro d'evitar fent el pas per sota, per la cara sud.

09:51 3129m.- Cim del Gourgs Blancs.

10:31 3114m.- Cim de la Torre Armengaud.

Boniques vistes dels voltants

11:02 3104m.- Cim de la Punta Lourde Rocheblave.

Vista cara nord de la cresta
Vista del Posets al fons, a l'esquerra els Pauls i el Bardamina, sota d'aquest, més aprop, el Gías i a la dreta devant els Clarabides
11:12 (4,8km).- Acabo tota la cresta.
Em dirigeixo cap el Port de Gías. Allí veig a José i David que han vingut de fer els 2 pics francesos, el Camboué i el Saint Saud, i van a fer els Clarabides i el Gías que Jo vaig fer ahir. Els crido, em senten, i quedem a la bretxa del Gías. Mentre Jo baixo i faig el recorregut ells fan els Pics.

11:45 (5,8km) 2953m.- Bretxa del Gías. Aquí descanso una mica mentre espero que acabin de fer els pics.

Vista de la cresta del Gourgs Blancs
Fem la xerradeta mengem alguna cosa, i decidim baixar per la tartera nord.

José i David dalt del Pic del Gías, baixarem per la tartera de l'esquerra
12:45 Iniciem els tres junts el descens ràpid i bastant vertical per la tartera de la cara nord de la Bretxa de Gías, després passem per la dreta del Ibon i seguim avall per la Vall de Gías.

14:17 (10,0km) 1900m.- Després d'una baixada fulgurant arribem al refugi i acabo l'excursió d'avui. Ara un refresc, una petita xerrada, abans de que els companys marxin cap al cotxe, a menjar alguna cosa i a descansar esperant que pugi el Paco.

Els amics José, David i Jo

Mapa:


Mapa3D:


Perfil:


Dades Tècniques:

Distància: 10 km.
Desnivell +: 1279 m.
Desnivell -: 1317 m.
Dificultat: Mitja
Temps en Moviment: 5:02 h.
Temps Total: 7:32 h.

Descarregar el Track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?&id=1945164

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada